|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, vad heter denna färgen? Länk Länk Länk En trevlig sida om man vill ha lite mer högupplösta bilder än dom som vanligen finns på webben, Länk // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk | |
|
Alpina blå, skulle jag satsa mina pengar på. Mvh Ola Thomasson Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
Det tror jag också. Ser lite annorlunda ut men beror nog på belysningen som är ganska intensiv. ___ //Ulf |
|
B3 coupe |
lik min gamla bil på färgen. Dunkelsaphir blåmetallic/ sonderlack, kan va nåt sånt ev med eller utan dunkel eller saphir. |
|
Sannolikt Alpinablau Metallic Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Jag har fått ett bud från en herre som verkar vara väldigt kunnig inom just Alpina, han sa följande, "Dunkelsaphirblau Metallic (Dark Sapphire Blue), Alpina number 07 59 016" // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Andreas, Så kan säkert den "fullständiga" benämningen vara... Men B5:an på bilderna ser inte specielt "Dunkel" (mörk) ut? Ljussättningen som spökar? Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Kalle, vet faktiskt inte, men den färgen vill jag verkligen ha på min bil :) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Såklart det är Alpinablå (Dunkelsaphirblau Metallic) Färgen har hängt med i nästan 30 år i ungefär samma skepnad och är fortfarande lika perfekt. Kommer inte ihåg när Alpina inte lackerade sina broschyrbilar i denna färg. B10 BiTurbo var iofs röd i broschyren:) |
|
|
Då var jag inte helt fel på det ändå, tack Janne2 :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Angående broschyrer så kom jag iofs på att B10 V8 och D10 BiTurbo var silvriga i några broschyrer för ett antal år sedan. Och frågan är om inte Roadster S var röd också? Jaja, nästan alla är blåa iallafall:) Synd att inte Alpinagrön är vanligare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.