|
|
|
|---|---|
|
Hello. Någon som vet en bra produkt för att rengöra en dimmig sufflettruta? Hardtoppen var varit på så mycket på min att platsrutan blivit dimmig - flammig. Ska visst finnas rengöring för det? | |
|
Åk till BMW och köp deras polerpasta för bakrutan, fungerar kalasbra. Fredrik M |
|
| Tack Fredrik. Will do. :) | |
|
Om du även ska behandla bakrutan invändigt med BMWs polerpasta så lägg ut någon form av skydd i "sufflettbaljan", det dammar nämligen otroligt mycket när man polerar bort det från rutan. Jag brukar endast använda det på utsidan och sen använder jag vanlig fönsterputs tillsammans med en frottéhandduk på insidan. Polerpastan är för övrigt otroligt dryg, har haft samma tub i fem år nu och inte ens hälften har gått åt ännu. Meguiars har också produkter för rengöring av plastbakrutor: Länk /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
Hej! Undrar en sak, tål tyg cabben att stå ute i regn och oväder? har nämligen min hardtopp på under veckorna och tar väck den till helgerna. Fråga till fredrik: du ska inte sälja fälgarna/yta fälgarna?=) Mvh Magnus Z3 |
|
|
Magnus_Cab: Tygtaket tål regn och rusk utan några som helst problem. För att vara på den säkra sidan kan du impregnera den 1-2 ggr/år, BMW säljer ett sånt medel. Finns även ett särskilt cabkit som inkluderar både rengörings- och impregneringsmedel. Caspar här på forumet har haft sin M Roadster ståendes utomhus året runt sen han köpte den för två år sedan och den är helt tät. /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
okej låter kanon det..tack! Kör lugnt! |
|
|
Magnus, njaa, tanken har väl funnits någon gång, frågan är vad man skulle lägga på istället. Det mesta skulle ju se rätt mjäkigt ut i jämförelse. Har allt annat än råd att köpa något nytt just nu. Men skulle någon komma och vilja byta jämt mot en uppsättning breda Breyton Vision skulle jag nog falla för frestelsen. Fredrik M |
|
|
Om den ligger nerpackad eller står stilla länge så tänk på att det skall komma åt luft. Det börjar lätt växa saker i en fuktig cab... "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
|
Ett tips för plastrutor. Har iofs inte testat det på en BMW men det fungerar bra på en Miata... Lätt puts med autosol lackpolish Vaxa plasrtutan med vanligt bilvax. Har använt BMWs produkt men tycker inte det har bra hållbarhet. Det här ger bättre långtidsresultat. /Niclas |
|
| Autosol borde utbytbart med BMW's produkt om man redan har den... eller varför inte tandkräm eller något annat putsmedel? | |
BoZton Grodan |
-Jag har kört på BMWs puts. -Jag köpte ett Kit hos BMW med cab rengörning, impregmering, puts-pastan till bakrutan och en flaska shampo. Det kostade en femhundring vill jag minnas men det är inte slut ännu ...efter 2-3 år. -Jag har min bil ute under sommaren, men rengör & impregmerar cabben 1-2ggr / år. Ett litet tusentips till er som är rädda om er bakruta är att ha en gammal urtvättad t-shirt i skuffen som man kan damma av rytan med innan man fäller cabben. Det är dammet som ger det elacka väcket & slitaget på rutan. // BoZton |
| Kan man göra något åt vecket? Har ett litet. Skulle vara intressant å se om någon har ett bot mot det? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.