AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.050

Vattenläckage på min e39. Var ska jag börja o leta?

Co
10
Corro
520i -98
Min 520i 98 års modell läcker vatten. Jag fyller på varannan månad en liter vatten/glykol. Nu var det dags att ta itu med problemet så jag undrar om det finns kända ställen där det läcker på min modell. Hur omfattande brukar reparationen vara?

Tack på förhand
/George.
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

ser du inte vart det runnit ut under den, så vet du ju på ett ungefär vart det kommer ifrån och kan börja leta där?
Co
10
Corro
520i -98
Jag har hört att kyllaren på vänstersidan brukar läcka. Ibland kan det vara missvisande så därför frågar jag om tidigare erfarenheter. Jag brukar tvingas att fylla på i avlufningsskruvarna för att om jag bara fyller på behållaren så öppnar inte termostaten, det var så jag upptäckte läckaget. 1 pöl bildas under högra hjul, och den 2a mer i mitten, men i och med plast höljet kan avleda vattensamligen är detta inte mycket att gå efter.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Termostathuset brukar kunna läcka.

///MVH Hasso
Länk
Co
10
Corro
520i -98
Då är det en packning som ska bytas eller?

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Dom brukar spricka och läcka på undersidan, som exemple, nytt kostar ca 150 kr. Man ska alltid byta till ett nytt termostathus vid termostat byte, plasten slår sig och de flesta läcker vi återmontage.(man slipper glöta med vatten en gång till)
Kolla när bilen är genomvarm och stäng av motorn, då har du högsta tryck i systemet om du kan förnimma nått läckage.
Men det kan ju även vara nått annat ställe som läcker, men termostathusen är nog ett av de vanligaste, och försvinner vattnet i det så kolla extra noga.
Mycket plast är det tyvärr.

///MVH Hasso
Länk
Co
10
Corro
520i -98
Okey, tack än en gång.

/George
Be
223
Benny 540
540i touring 6vxl
kolla ditt expantonskäl dom brukar bli tora och sprukna med tiden.
kolla ochså din vattenpump det är ett litet hål på under sidan som svalrar om pumpen börgar bli dålig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.