AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.625

325 E36 urtrampningslagret ?

St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Vet inte om mitt urtrampningslager sjunger på sista versen.
Efter helgen tycker jag att det låter från låda/motor

Trycker jag ned kopplingen låter det o viner lite mer än när jag släppt den. kan även känns små ryckningar i pedalen när jag trycker ned den.

I vissa fall kan jag höra skavljud lite då o då också. men gör det även när bilen står i friläge och har släppt koppling.

De på BMW trodde ganska säkert på att det var urtrampningslagret som håller på att ge upp. men borde det inte sluta låta när man släppt kollplingen? det slutar ju inte låta helt. utan viner gärna lite o så dessa skavljud också. Kopplingen känns förvisso inte lika bra som innan.

Jobbigt att byta själv? någon som gjort detta?
Det är när du kopplar som lagret låter, har du en massa oljud med uppsläppt koppling så är det lådan som väsnas. Så din BMW verkstad har troligtvis rätt.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Le
4
LeXiQ
325 -01
320i -93
jao det är ganska pilligt, bytte nyligen på min 320 -93 blev tvungen att släppa på motorn och luta den bakåt för att komma åt bort med startmotor också åsså sen satt det med utvändig torx
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Greenberg:
lådan är det inte. frågade dem om det också. det finns alltid lite tryck säger dom så det kan låta lite för det. Kan säga att det gått väldigt fort från ingenting. så nu får den står tills Onsdag.

LeXiQ: Haft väck lådan innan då jag bytte gaffeln till 1&2ans växel. jäääkligt trångt. Gjorde det dock ej själv då.
Ska riva ned att på Onsdag så får vi se hur det ser ut. fick tag på ett nytt lager för 400:- men likabra att byta kopplingen o hela köret när man ändå har det väck. dock ska denna vara bytt för inte sålänge sedan. Bmw Ville ha mellan 6 - 7000:- för att göra jobbet.
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Sådär var det bytt. blev lite fövånad över att det blev så tyst. det har nog vart slitet o fört lite småliv en längre tid tid tills det nu gav upp. Nu sitter allt på sin plats. Trycklattan så inte heller så fin ut så bytte hela kopplingen när det ändå var väck.. Inget läckage av olja heller.

Känns bra att sluppit betala 7000:- lappar.

Tackar för svaren!
Pi
244
Piluttapajo
Bmw 328I Coupé - 96
Toyota Verso -11
Tror mitt urtrampninglager oxå är kass men brukar det inte rassla när man har kopplingen uppe?
Mitt låter när jag trycker ner kopplingen och välarna känns tröga att få i.
Piluttapajo:

Det bör vara ditt urtrampningslager som låter illa. Raslar det med uppsläppt koppling så ligger det närmast till hands att det är växellådan som väsnas, inte lagret.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.