|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har lyckats skapa några märken på min ko-, stötfångare (sedan). tog mig an uppgiften att demontera den. Sitter fäst på sidan bakom hjulhuset samt bak. Om man demonterar skyddslisten så kan man nå bultarna som går igenom den egentliga kofångaren. Nu till trickigheten. Bultarna går inte att få ur eftersom de når i taket på plastkofångaren. Bultarna sitter i ett fäste, och skruvar man loss bultarna för dessa så finns samma fenomen. De går inte heller att få ur. Några tips hur göra? /Lars | |
|
Har kommmit så långt som denna bild vidar, men det är är bultan skall ur hålet det tar i taket på plstkofångaren. Länk Borde gå att få ur så jag undrar om jag slagit knut på tankebanorna. Lars |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag lossade min från insidan av skuffen samt de plastnitar som sitter i hjulhusen och sedan bara att dra av hela stötfångaren tog typ 15 minuter när jag monterade drag. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag hade börjat på fel väg. Pratade för säkerhets skull med BMW i Västberga, när jag ändå skulle köpa platnitar. BMW var mkt tillmötesgående och tog mig med in till verkstaden och visade hur man demonterar kofångaren. Om man gör som de visade precis som du Hasso beskriver tar det 15-20 minuter. Dock lärde jag mig att vid drag är det kraftigare bultar (16 mm muttrar till bultar istf 13 mm). Frågade på kul vad en dragkrok kostar 7900 SEK + montering o reg besiktning. Tur att en redan sitter på. /Lars |
|
| hur många behöver man lossa från insidan av skuffen och vart sitter dom? ingen som har en bild kanske eller kan förklara bra..? | |
|
Fyra st inifrån. Viss vägledning går att få från denna sida. Länk |
|
|
lyft upp vik in mattan i skuffen ta bort plast nitarna som håller sidofacken på bägge sidor ta bort dessa så ser du bultarna på insidan ta bort plast sargen i skuffen mellan bakljusen ta sedan bort plastnitarna i hjulhusen ska va 3 st per sida sedan tar du bort bultarna i skuffen då lossar du med stötdämparna på till kofångaren. resten ger sig av sig själv ska du sedan sära på aluminiumprofilen i kofångaren från själva kofångaren (plast skalet) så då får du ta bort en massa plastnitar som håller ihopp dessa. har för mig att det var så här jag gjorde när jag monterade in drag till min 98 a 528ia sedan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.