|
|
|
|---|---|
|
Hej Köpte 18" fälgar så bilen ser som jeep nu. Någon som vet vilken sänkningsats ska man köpa och räcker det bara med fjädrar eller ska man köpa hela med dämpare.. Hjulinställning ska man också göra eller??? Kan någon vara snäll och berätta lite mer om det??? Är rätt så dålig själv när det gäller att meka med bilen!! Tacksam för svar | |
|
Jag kör med H&R på mina bilar, på e46:an som ser ut så här Länk efter en sänkning på 15/35, jag har inte bytt dämpare, men sänker man mer kan det nog vara bra att göra det. På min e39:a som är sänkt 20/40 har jag monterat Bilsteindämpare som funkar mycket bra. Det är klokt att göra en fyrhjulsinställning efteråt BMW CS #5206 |
|
|
Christer: 15/35 &20/40? har du sänkt mer i bak än i fram? BMW Williams F1 Team. |
|
|
Det är vanligast att man sänker mer fram än bak, original brukar bilar se högre ut fram, så för att kompensera det så sänker man mer fram, så var det i allafall för mig. BMW CS #5206 |
|
|
Om du tittar på denna bilden Länk så är det mer mellanrum fram än bak, och den är orginal vad jag vet. BMW CS #5206 |
|
|
Mellan däck och skärm menar jag naturliktvis då. BMW CS #5206 |
|
| Köp ett par fjädrar som sänker 60mm fram så kommer de se superbra ut! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.