AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.060

Har någon barn/barnvagn och en 750?

fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Jag håller på och fundera på att skaffa en 750/e38, men samtidigt så funderar jag på om det går att kombinera denna bil med barn och barnvagn. mao får man plats med barnvagnsunderede, mm i bakluckan på en 750?
Har inga barn i dag, men det kan nog bli om ett år eller två och då vill man inte behöva sälja bilen.
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Har en kompis som har en 735 E32 och där får han in barnvagn o barnstol o även barnet + sin fru som har en i magen med =)

Tror inte att E38 är mindre va?

En annan kompis till mig har en Alfa Romeo 164 -91 och även där går barnvagn o barnstol in samt fru o förare....

KÖP o behåll!
Jag har barn, och vi har 2 olika barnvagnar. Den ena är av "vanlig" typ, och den är det bara att fälla ihop och lassa in. E38:an är djup så det blir gott om plats över på sidan för kassar etc.
Däremot är höjden inte jättelik under hatthyllan, så när jag skall lasta in vår andra vagn, som är en s.k joggingvagn med stora hjul så tar hjulen i hatthyllan. Inte heller får jag i den på bredden närmast luckan, för där har vi en batteribalja på ena sidan och audio/video burkarna bakom en panel på den andra. Så för joggingvagnen måste jag plocka av ett av hjulen och sedan skjuta in den på tvären för att den skall få plats. Det går, men är lite osmidigt och man riskerar att skita ned sig på hjulet.
Innan jag skaffade E38:an tittade jag runt efter bilar som skulle rymma vår jogingvagn, och som INTE var kombibilar (Volvo S80, Saab 95 etc), men den enda sedan jag hittat hittills som rymmer den vagnen är min gamla Alfa 164 som sväljer den på tvären. Fantastisk bil på många sätt, även på att lasta faktiskt :-)

Mvh. /Kjell
Fr
156
Friedrich S
BMW 740ia-98
Hej, vi har en Emmaljunga duovagn som vi får ta av liggdelen och dessutom montera av alla 4 hjulen för att få in i bagageutrymmet. Ärligt talat är det inte speciellt skoj på vintern...

Jag har noterat att det skiljer en del i storlek mellan barnvagnar i hopfällt skick och det kan vara värt att jämföra olika fabrikat. Så det kan hända att det finns någon som man kan få in genom att bara dela vagnen i två delar, dvs liggdel och chassi.

Annars är en E38 ett bra val när man har barn, för det är gott om utrymme bak att manövrera in barnstolar och barn!

fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Tack för alla svar. Nu har jag något att visa upp för min andra halva ;-) samt att jag kan gå vidare och titta lite närmare på 750 modellen. Sedan gäller det bara att hitta drömbilen :-D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.