|
|
|
|---|---|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
I torsdags lyckades jag köra sönder 2 av mina bilar på samma ställe och sen när jag kommer hem gör jag en kraftig buckla i motorhuven på den 3:dje bilen i garaget. Klantigt värre allts. Det började i Torsdags morse skulle köra till gnosjö och träffa kunder. Rullar med 735:an ut ur Båstad kör förbi Halmstad och upp på Nissastigen kommer till Torup och precis i rondellen så går kylslangen av, eller rättare sakt bakelitfästet till kylarslangen spricker och själva infästningen går av. Hittar en lasbilsverkstad och fixar bilen hjälpligt och kör försiktigt hem igen. Byter bil tar BMW 850 och kör samma runda och är redan två timmar försenad. Kommer till samma D#*la rondell och 850 går in i nödläget brummar bara på sex cylindrar.. in på samma lastbilsverkstad och nu har dom roligt åt mig.. Konstaterar att batterierna inte har fått laddning så det är bara och vända om hem igen. Kommer hem och ska ställa batterierna på laddning i garaget. Bär ett av batterierna i handtaget och precis när jag lyfter batteriet ovanför motorhuven på 635:an så går handtaget av och batteriet studsar på motorhuven och gör en rejäl buckla och två djupa repor och sen ner på kofångaren som blir böjd och landar sedan på golvet.. Måndagen är vikt för att skruva för min del. Är det flera som har gjort något liknade kanske man kan få lite sympati i denna tråd?! Hälsningar en trött BMW ägare mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Visst händer saker lite då och då men allt detta på samma dag... Förhoppningsvis så har du nu på en och samma dag avverkat årets alla missöden. ___ //Ulf |
|
|
Men va f**! Jag lider verkligen med dig! Har nog inte hört någon som har samma otur som du på en och samma gång! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
| men nä.. helt sanslöst alltså.. vad har du gjort för att förtjäna detta.. | |
|
Vissa dagar ska man inte gå ur sängen, bevisligen. Det värsta är ju skadorna på 635:an och att byta stötfångarkrom på den är väl inte party direkt, måste inte hela fronten bort? Eller går bitarna att lossa underifrån och trycka upp respektive i? Det andra går ju att leva med i alla fall, även om det är irriterande. Det är otroligt så lätt skador kan uppkomma på ett fordon egentligen, ibland spelar det ingen roll hur försiktig man är, olyckan ska bara vara framme. Man skall verkligen känna vördnad inför fräscha, oskruvade långmilare (och deras ägare!) då man råkar på dom. Sådana bör ha haft en unik tillvaro. Lycka till! /Fredrik |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Missödena Resulterade i ny kylare till 735:an, och nya bränslepumpar till 850:an, kofångaren på 635:an var inte lätt att ta av men det gick att rikta den. Har bestämt mig för att lacka om 635:an och tänkte lätta den där fram också så det blir att köra utan kofångare… mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
| Det är altid värst när man gör skiten själv. Varför skulle jag, osv... | |
|
Oj,lät inte roligt...Som sympatigrej så kan jag berätta vad jag gjorde för en klantgrej för en tid sedan.. Grabben sprang ur bilen(satt i baksätet)efter mitt godkännande och sedan körde jag in i garaget...Låter väl ok....Problemet var att sonen ej stängt bakdörren..KRASCH,och ett djupt veck efter hela dörrsidan. Detta gällde min M535:a, så det blev inga djupa spår iofs i plånboken, men det "sved i själen" kan jag säga :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.