AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.312

m3 e30 kompressor går inte

tH
30
tHoMpA.t
bmw m3 e30 kompressor
bytte till öppen dump för någon vecka sedan. när jag körde med bilen börja den gå på 3 cylindrar. nu har jag köpt en greddy type-s dump och bilen vill inte gå. när man får igång den så går den orent och när man rör gasen dör den. nya stift sitter det på den.
har haft lmm och lite annat bort kopplat om det kan vara något sådant??... men nu sitter allt där det ska vad jag vet.
fattar inte vad som kan ha hänt???

tack på förhand mvh Thompa
Kanske dump ventil läckage på tomgång
går det att justera den så den håller stängt på tomgång ?
Al
331
Alfred
M5 2001
Är det inte så att greddy dumpen ska ha vakum på båda sidor? Alltså det sitter två vakumanslutningar?
tH
30
tHoMpA.t
bmw m3 e30 kompressor
det finns 2 anslutningar på dumpen men jag vet inte om båda ska vara inkopplade. fick ingen beskrivning med den.

dumpen är ställbar och jag har testat att ställa den hård och mjuk utan framgång.
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Den ena ingången är för vaccum, för att dumpen ska fungera som en DUMP.
Den andra ska man koppla på trycksidan om man vill att dumepen oxo ska fungera som en pop-off(Säkerhet mot övertryck)

tH
30
tHoMpA.t
bmw m3 e30 kompressor
okej men då borde det ju inte vara det som är felet med att den inte går som den ska.?

mvh Thompa
Lo
506
LotecM3
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

kan vara massa saker, måste felsöka bland vaccumslangar och kontakter till LMM o sånt

tH
30
tHoMpA.t
bmw m3 e30 kompressor
jag börjar tro att det kan vara lmm som är trasig. är en m3 e36 lmm. när jag tog isär den så var det som ett litet kretskort med småtrådar på båda sidor var av en tråd har börjat lossa från kortet. skulle kanske kunna vara det som är felet.
st
251
strypt
525 -92
318is -90

Du är medveten om att M3E30 har luftMÄNGDmätare och M3E36 luftMASSmätare dvs olika signaler?

Men det verkar ju ha funkat tidigare så då är det säkert kabeln som är boven i dramat.

---
/Micke
tH
30
tHoMpA.t
bmw m3 e30 kompressor
jo då det är jag fullt medveten om.
men vad menar du med kabeln??
Lo
506
LotecM3
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Vad kör du med för signalomvandlare så du kan köra M3 E36 LMM på en M3 E30 motor?

Eller har du separat programmerat sprut kanske?

tH
30
tHoMpA.t
bmw m3 e30 kompressor
det var inte m3 e36 lmm utan bmws v8 4,0 93-99. vad jag vet så sitter det orginal sprut i den. har inte byggt bilen själv men jag skulle gärna ha gjort det så man visste vad det sitter för delar på den. någon som vet värden på denna lmm så man kan mäta den å kolla så den är ok??

tack på förhand mvh Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.