|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har inte fått klart för mig hur jag får den bästa fjädrar/dämpar kombinationen för 5000:- till min bil. Vad anser ni om det som Gerth på GE Motor i Kalmar säljer? Är det värdelöst att köra runt med? Syftar på det "fjädrar/dämpar-kittet" för 2600kr. (jämför inte med coiloverkit för 15k utan jämfört med andra alternativ i 5000kr klassen) Han säljer även ett coiloverkit av märket supersport för 4900:- Någon som har några erfarenheter av det? Fjäderbensstag är beställt! Även begagnade Yokohama slicks i 14 Bromsbelägg letar jag också efter några som kan vara hyffsat bra... Pagid RS19 är lite overkill antar jag? (det var de enda pagid som passade min e30 enligt Forza) Hur funkar "Racingbelägg" när jag kör bilen på allmän väg med blöta bromsar? Hoppas att det skall kunna bli en bra kombination. bilen väger 1200kg med mig och full tank. Har ni några övriga synpunkter på hur jag skall bygga/spendera lite pengar på bilen för bäst väghållning så skriv gärna några rader! Alla tips mottages förutom dem dåliga ;-) Måste på med något snarast. Skall köra bana den 7e juni. (Ligger inte tråden i rätt forumsdel får ni flytta den, hoppas den ligger rätt i alla fall) Mvh Michael Öberg, Gislaved | |
|
hejsan, jag är också lite sugen på hans kitt för 2600kr. Fast vill ju veta vad det är för något man lägger pengarna på. Han har även billiga slitsade bromsskivor. Tänkte fråga vad du gav för fjäderbensstaget? mvh // Rasmus |
|
| Jag beställde dom där dämparna o fjädrarna. Bytte för en månad sen och det fungerar utmärkt än så länge! Har ingenting att klaga på. Tog 10 timmar att byta men hade nog gått fortare om inte allt varit fastrostat sedan tidigare... hehe | |
|
Okej, han var trevlig i telefonen och verkade seriös och ärlig, tummen upp. Men jag är inte säker på att jag blir nöjd med det billiga kitet för 2600kr, är det mjukt? Vart bor ni? Kan man få en åktur Bolero? Coiloverkitet var "hårdare" än det billiga 2600:- kitet, men frågan är ju... hur mycket? går det åka vanlig väg utan att det känns STENHÅRT? Ang fjäderbensstaget kostar det ca 1000:- (990 eller nåt) men jag har inte satt på det, men han har tagit hem ett åt mig som jag köper samtidigt som den väghållningssatsen jag velar så mycket om =) Återstår att se vart detta slutar. Mer tips är välkommna! |
|
|
Coilover kit till E30 ?? Hur funkar det ?? Bilen har fasta spindlar på fjäderbenen. Jag har GE 2600:- kittet, helt ok för priset, men dålig returdämpning bak. |
|
| exakt hur coiloverkit fungerar på e30 vet jag faktiskt inte men han säljer coiloverkit ställbart i höjd av märket supersport... | |
|
Har läst lite där. Dock letar jag fortfarande erfarenheter av Coiloversatsen. Mailade han som ev skulle köpa coilovers, hoppas man får svar... |
|
|
Öberg, jag har inte satt på mitt kit, grejen är den om jag ska köpa en minimoto istället för väghållningskittet, fast det är klart att jag måste fixa detta, dock så måste jag fixa med mitt blås också när jag sänker den pga att blåset tar in nu orginal (dock slapp i röven = bmw orginal e30) Det lutar mer och mer åt väghållningskit. Jag har fått tag i en kräningshämare fram för 700kr. Får se om det är något att slänga pengarna på. mvh // Rasmus |
|
|
Bolero inte går väll en minimotor före ett väghållningskit? Det låter felprioriterat ;-) Skriv hur bra/dålig bilen blir med det kittet sen tycker jag! Alla kommentarer tillför något. Mvh Öberg |
|
|
Det blev en minimoto istället. Mvh // Rasmus |
|
| Okay. Går den fint? | |
|
den går fin fint :P ska dock byta till en annan senare idag då kopplingen var sleten på denna =) mvh // Rasmus |
|
| Sliten koppling efter en dag ? ja jag säger då det,jap crap | |
| Hehe otur =) | |
|
Det var fel ifrån fabriken i fråga, har fått en annan nu. Dock så kommer väghållningensatsen nästa månad. mvh // Rasmus |
|
| Gött, skriv en recension sen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.