|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Mekade lite med bilen i helgen i syfte att lokalisera fukt under mattorna och kopplade då ur kablaget under passagerarstolen, lyfte bort stolen för att komma åt att lyfta upp mattorna. När jag sedan moterat tillbaks stolen, satt tebaks kontakten och startade bilen så började lampan för airbagen plötsligt att lysa? Hur släcker man den, eller kan det vara glappkontakt? Den har aldrig lyst förrut. //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" | |
|
Vad jag har hört, eller iaf på E36:an, så sitter det en sensor i stolen som känner av om någon sitter där, och om airbagen skall utlösas. Hade problem me det på min bil, dammade av stolen, och då glappade kontakten lite, så den tappade kontakten för nån sekund, och då börjar lampan lysa! för att släcka den så måste någon me rätt utrustning koppla in sig i felminnet och nolla. Antingen en bmw verkstad eller någon me rätt utrustning. kostar inte allt för mycket. hoppas det va till nån hjälp! " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk |
|
|
Tack för svaret. Man måste alltså nollställa lampan med mjukvara? //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hade du satt på tändningen/radioläge innan du monterade ihop allting ?? så sätter du lampan som måste nollas bort med rätt verktyg eller hos BMW, eller så gör jag det åt dig gratis, du måste också säkerhetsställa att du satt ihop allt helt korrekt och inte glappkontakt under stolen. ///MVH Hasso Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Angående vattenläckaget på passergerarsidan så är det ett "standardfel" på tidiga E46 där tätningsplasten innanför dörrklädsel släpper i "limmningen" och leder då in vatten till kupén via dörrklädseln. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack för erbjudandet Hasso, snällt av dig. Jag var dock förbi hos Douglas Autoservice här i Örebro och han släckte lampan åt mig för 50kr. //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.