|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag äger en BMW 518i av -93 årsmodell. Jag har ett problem, oljetryckslampan började lys för några veckor sedan, nu låter motorn inte frisk, den startar men när jag gasar så börjar det låta som f-n. Jag har haft en "expert" som lyssnat på motorn, han sa då att det bara var att riva ut skiten och byta, och att det troligen är ett vevstakslager som gett sig. Tror ni han har rätt och isåfall är det svårt att byta motorn. Är det någon som ev. har en motor ligger och skräpar?!! jog30 | |
|
Ouch... körde du fast oljetryckslampan lyste, eller började den lysa samtidigt som slamret uppstod? Det är helt omöjligt att säga om din 'expert' har ställt rätt diagnos utan att få lyssna på motorn, men har du inget oljetryck och det klonkar/slamrar från motorn är lagerhaveri en ganska trolig orsak. Din 93:a har M40-motor, tyvärr är det väl den 'sämsta' motor BMW gjort i modern tid, så det är åtgång på dom få friska som finns till salu! Tur i oturen för dig är, att det oftast är topplocken som ger sig (eller snarare kamaxel och vipparmsmekanism), så om din topp är hyfsat frisk kan du säkert hitta en motor med frisk underdel som du kan montera över ditt topplock på. Lite pyssel, men troligen det mest realistiska. /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.