|
|
|
|---|---|
|
Bilen: En 518i E28 -86. Iförrgår natt var jag ute och körde. Körde totalt ca 10 mil. På hemvägen låg jag i jämn laglig fart i cirka 3 mil. Innan jag svängde in på avtagsvägen så släppte jag gasen och bromsade som man normalt brukar göra. Just i svängen så stannade bilen. Det var nedförs backe så jag kunde rulla. Jag försökte starta motorn med nyckel och provade även att starta med växeln ilagd rullandes. Bilen vägrade starta. När jag kom nedför backen väntade jag en stund och jag provade igen. Skruvade loss tändstiften och kollade, inget fel. Jag provade starta igen, den vägrade. Efter en halvtimme gick jag igenom hela telefonboken och tillslut svarade en av kompisarna (han låg och sov). Efter lite tjatande kom han och bärgade hem mig. När vi kom hem gick jag och la mig. Nästa morgon laddade jag batteriet en stund och provade sedan starta, den gick igång direkt. Om än med lite orolig tomgång. Gick sedan perfekt efter typ en minut. Detta problem har hänt förut också men då har bilen gått att starta. Igår var jag också ute och körde. Körde lite hårdare efter en raksträcka, ca 110km/h. Släppte gasen och bromsade ganska kraftigt. Bilen dog igen. Var lite svår att starta men den gick igång. Tycker detta verkar väldigt kontigt. Det verkar som om den har lättare för att stanna om man gasar lite mer och sen släpper gasen. Men det har även hänt när man kört normalt, vad kan felet vara? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.