AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.006

köp av e38 750ia -96

hej tomas.s här igen..
det var ett par år sedan jag var väldigt aktiv här på forumet, men då hade jag en e34 m5 som jag total renoverade.
vissa kommer kanske ihåg mig, vissa inte
renoverade den i två åt o lag ut en förmögenhet på delar.
den blev klar till slut, men hade den i två månader så var det en som körde rakt in i mig, o fb. beslutade att skrota min m5..men men..

nu är det så att jag går att lurar på en e38 750 -96, tydligen ska den vara extra utrustad för 120t. dubbla pipor, feta sulor, o alltid servad på bmw verkstad. kommer från tyskland förstårs.. bilen har gått 26t mil.

vad tror ni om detta köp, milen verkar ju stämma iallafall någolunda men åren..

den ska vara felfri enligt säljaren.. men man är ju lite skraj för dom milen att den har gått långt..
men på en v12a så kanske det inte är det..
soppa förbrukning, försäkring.. osv..lite tips från er skadar aldrig
då ni har rätt pra koll på alla bmw. själv är ju jag mer expert på e34 m5 o inte 750.. vore jätte tacksam för erat stöd..
bilen ska köpas av kronofogdern..mvh tomas
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Hej Tomas

Jag tror inte du kommer att få några större problem med bilen trots de 26 000 milen. Efter att ha ägt ett relativt stort antal v12:or utan att överhuvudtaget råkat ut för några större missöden känner jag mig trygg i mitt ägande av min 750. Spontant så känns också v12:an mer utvecklad i e38:an än i e32:an. Då tänker jag främst på de problem som fanns med elektroniken de första åren. Kostnaderna för ägandet är dock höga. Jag använder min 750 endast som "finbil" eftersom jag åker tjänstebil till vardags och då är det definitivt värt varje öre det kostar. Är man tvungen att exempelvis pendla till jobbet blir det ju en annan sak. Försäkringen kostar mig 4 800 Sek helförsäkring/helår, skatten är numera knappt 3 000 Sek.
Jag vill även tillägga att jag ägt e38:or med både sexa och åtta innan och ingen kan ge den känslan som tolvan ger. För mig är det värt de extra kostnaderna. Lycka till med ditt köp.

Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker!
hej joholm..
tack för ditt svar..

menar du att den kostar 4800kr helförs. helår.. hur mycket drar den milen.. om man kör som folk.. 1liter milen o 1.5 i stan eller

min m5a kostade 16t helår.
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Jodå, 4800 kr stämmer. Då är jag dock 43, bor i villa med garage i en liten ort och har upp till 1000 mil/år som körsträcka. Bränsleförbrukningen ligger, med mina lugna körstil, alltid mellan 1,30 - 1,45 milen. Jag har dock kört Gbg-Sthlm på 0,93 som ett test hur billigt den kan gå. Då körde jag dock med extrem försiktighet. Minsta tokkörande och den snittförbrukningen är ett minne blott.
Jämfört med din m5:a gissar jag att totalkostnaden för en 750 blir lägre.
vad har du för bolag. jag är ju 33. eller vet du något billigt fb för just bmw..jag bor iuppsala
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
tomas.S:

Kommer ihåg din M5. Du gjorde en del inlägg om den. Tråkigt att det blev så med den. Det är ju typiskt när man har lagt ner sig så mycket också att det ska komma någon klump och förstöra allt. Hoppas att du får tag på en fin 750.

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
ja hej schnitzer det var ett tag sen, jag kommer ihåg dig oxå fick väl lite hjälp av dig tips..

vad tror du om detta objekt jag ska köpa ovan..
joholm, vad är det för försäkringsbolag du har?
verkar mycket billigt , tack
hej pratade med fb. i dag o 4800kr stämde.. alltså trafikförsäkring helår.. full bonus.. är det någon som vet vad det är för service vid 26000mil.. den är ju servad hela vägen men vad består den servicn av o vad kan den kosta tror ni,,,tacksam för svar...
inspetion 1 kostar ca 9000 o 2 11000kr på bmw.
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Angående service.. byt sånt som behöver bytas och strunta i de överreklamerade inspektionerna!! Skulle aldrig falla mig in att låta nån BMW gubbe gå runt och titta på bilen för 11.000 kr. Speciellt inte när den redan tappat 90% av sitt nypris. Jag försöker alltid hålla mina bilar i så nära nyskick som är möjligt, och det går lika bra utan "inspection 1 och 2". Du verkar ju dessutom kunna skruva i bilar..
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
För svar på din fråga förresten, se: Länk :)
bilder på bilen kommer i dag ca. 21.00 för dom som är intresserade o kolla../// tomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.