|
|
|
|---|---|
| tängte trimma min bmw 325i 93a me turbo eller kompressor vilkent är lätast att holla på med??? hört att de ska vara mycket jobb me att fixa turbo... | |
|
HEj. Enem har precis tagit fram ett kompressorkit av bolt on typ till M50/M52 motorerna. Gå in på www.enem.se och kolla. Jag har själv precis inhandlat detta kit till min 328 men det är dock ej monterat ännu. Installationen är förhållandevis enkel. Kittet kostar 32000:- plus montering om du inte fixar det själv. Vilket som är bäst av turbo/kompressor kan jag inte svara på, men det krävs troligtvis en hel del mer jobb med en turbokonvertering. MVH |
|
|
Hmm... tror att det är lika mycket pill med vad du än väljer. Stylingkompaniet håller på med både Turbo & Kompressor. Länk ---- M Coupe is the weirdest thing you've ever seen. |
|
|
jag håller med doggeli.,... slå en pling till styling kompaniet... ///325/// |
|
|
jag däremot skulle ja vilja ha kompressor på en sån skulle jag välja enems kit, skulle jag vilja ha turbo så skulle jag vända mej till ppf.. vill man trimma bilen vänder man sej väl helst till firmor som är mest inriktade på trimning inte styling? som framförallt kan ge bra support och är erkänt duktiga på vad de håller på med... nu vet inte jag något om styling kompaniet så de ska jag inte säga något om men både enem och ppf KAN de mesta inom trimning.. going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
| a_wingard73: Ingår det även programvara till detta kitt, och hur mycket laddar man med det kittet. | |
|
Om du kollar på den här länken kommer du se att Stylingkompaniet har koll på hur man trimmar. En av ägarna har Turbo & Kompressor i sin bil. Länk ---- M Coupe is the weirdest thing you've ever seen. |
|
|
Är inte stylingkompaniets och ENEMs satser väldigt lika varandra? Rentav samma kanske? //Kalle 528i -86 |
|
|
ingen programvara behövs till enems sats knacksensorn fixar det som jag fattar det. a_wingard73: skulle va skitkul om du kan återkomma med en bedöming om enems sats tänkte själv köpa det. min bil: Länk |
|
|
Fy fan 32 papp va ju inte så dyrt! Kanske blir o vända upp o ner på spargrisen för att banta den lite =) Shake That Ass |
|
|
Hmm, Men Den där kompressorn klarar av ca 0,8bar på en 328... (antar att den 328 är då komp sänk) Så på en 325 borde man väl kunna ladda lite högre, kanske 1bar? utan kompsänkning rek dom bara MAX 0,6bar vilket ger en effekt höjning till ca 280hk på en 325! Men är nyfiken på hur mkt den skulle ge ungefär med kompsänkning på en 325! kanske 320hk? Men nån som är inne i det där och vet om man måste börja köpa andra sprut/tändningar osv för att få den att ge ca 320hk!? Är själv lite mer inriktad på att ta ut 400+hk ut ur min 325 motor under vintern! Så då är nog frågan om lysholm 1200 klarar av att ge dom effekterna?! För då kan man köpa satsen för 32 papp, köra med den tills man har fått ihop alla delar (eller tillräckligt med pengar för att bygga till 400+) Ja, ni som vet hur mkt en 325 tål att laddas, med och utan kompsänkning (förutsatt att alla packningar & lager och alla delar i org motorn är i bra skick förstås!) Kan väl ta o skriva lite HUR mkt man vågar ladda med org resp kompsänkt motor! Shake That Ass |
|
|
Stylingkompaniets "bolt-on kompressorsats" är Enem´s kitt. En Lysholm 1200 klarar max 330hk så du bör ha en 1600 för att nå 400hk. Det står på Enem´s hemsida hur långt kompressorerna räcker. |
|
|
Hvor mye klarer det kittet til 32000 å få ut av en M50B20 uten vanos 1992 modell? Mvh |
|
|
Hej ,en 1200 klara att ladda lite max 1,5 Bar på en M50B20, det är max vad Lysholm rekommenderar för kontinuerlig drift. Desto större volym på motorn desto lägre blir laddtrycket om man inte sätter dit en större kompressor. Det går inte på ENEM:s kit, det får inte plats. Observera att såsom satsen levereras är max laddtryck 0,55 Bar och 98 oktanigt bränsle för att man skall slippa ingrepp i elektroniken. Den som vill ladda mer måste sänka kompressionen, montera större spridare, annan elektronik, exemplevis MBE 970 samt montera en laddluftkylare. Precis som alltid då man vill ladda mer. Satsen Stylingkompaniet har lagt till på sin sida är ENEM:s sats. ENEM är Lysholms representant på eftgermrknaden och Stylingkompaniet är alltså en av våra kunder. MvH/Jan C |
|
|
Självklart ska jag återkomma när sakerna är på plats! Jag handlade min stats av enem av endast 2 anledningar. För det första så verkade det vara prisvärt. Och så vet dom vad dom pysslar med. Det känns iaf bättre för mig att handla av dom som varit med och utvecklat det dom marknadsför. Att man sedan säkerligen blir hjälplöst frånåkt av diverse strip byggen kan man helt enkelt strunta i. Jag kommer ju få det jag ville ha! Valuta för pengarna. MVH:Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.