|
|
|
|---|---|
Bumsemannen |
Hallå listan! Har ett par funderingar/frågor. Min BMW 318i -85 dra så jäkla mycke soppa, sisådär 1,1L/mil. Förut har den dragit mellan 0,8 - 0,85 blandad körning. Den är svårstartad när den är kall, men inte när den är varm. Jag har kollat kallstartsinjektorn, termotidskontakten, systemtryck, hålltryck (system), pumptryck, pumpens hålltryck, tryckregulatorn o.s.v men allt verkar var som det ska. Jag mätte även upp motståndet i luftmängdmätaren och det verkar något konstigt med det.....ska inte motståndet öka ju mer klaffen öppnas. På min luftmängdmätare är motståndet varierande, det börjar på ca 300 Ohm sedan hoppar det lite mellan 600/300/500 osv ända tills spjället är helt öppet och då är det bara 15 Ohm eller så...... Hur mycket får det diffa egentligen? Kan detta vara anledningen till bränsleförbrukningen och att den är svårstartad? Vad kostar en luftmängdmätare ny/begangnad? Så till min andra fråga..... Jag rev ur inredningen i bakluckan och såg då att stötdämparna "glappar" lite i sin infästning, jag tycker det verkar som att det fattas någon bussning eller likanande. Tror att det inte är orginaldämpare, troligtvis biltema eller så. Hur ser infästningen ut, kan någon göra en skiss så att jag vet vad som fattas. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.