|
|
|
|---|---|
|
Jag har tänkt att bygga lite grövre avgassytem till min e30 325.jag hade väl tänkt att använda typ 2.5 tums rör från katten och 3 tums slutdämp med typ dubbla 3.5 tums utblås eller liknande.är detta lagom blir det lagom mycket inte alltför mycket bröl i bilen men ändå ett gott ljud från sexan. Är det besiktningsbart.En annan fråga kamremsbrott på e30 325ik 87 innebär det krökta ventiler och eventuella kolvskador.mvh fredrik | |
|
Först och främst, det du skriver är jättejobbigt att läsa. Jag reder ut detta för att förstå vad du menar... "Jag har tänkt att bygga lite grövre avgassytem till min e30 325. Jag hade väl tänkt att använda typ 2.5 tums rör från katten och 3 tums slutdämp, med typ dubbla 3.5 tums utblås eller liknande. Är detta lagom, blir det lagom mycket, inte alltför mycket bröl i bilen men ändå ett gott ljud från sexan? Är det besiktningsbart? En annan fråga, kamremsbrott på e30 325ik 87. Innebär det krökta ventiler och eventuella kolvskador? mvh fredrik" Så nu har jag förstått vad du menar. ;-) Mitt tips är att använda 2.5" dimension i både rör och ljuddämpare. Det kommer låta en hel del, men jag antar att du är ute efter det eftersom du tänkt dig 3" ljuddämpare? Angående kamrembrott och vad som händer om remmen går av.. Ja det blir nog rassel om remmen går av. Byt om du inte är helt 100% säker på att remmen inteh ar gått över tiden. Båda dina frågor är besvarade många gånger här på forumet. En sökning ger svar och kanske ännu lite mer kunskap. Välkommen hit. /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.