|
|
|
|---|---|
|
vad kan det vara för fel.Annars fungerar kopplingen .Gnisslet uppstår när man trycker ner den.325 års92.mvh mimla | |
| Har samma problem , frågade sist på verkstan , fick svaret inget att göra , går att smörja men krångligt , annars inget att oroa sig för | |
|
Spreja på länkaget till kopplingen(pedalstället)med något slags smörjmedel gärna något som inte luktar huggorm.Hade samma problem och gjorde så och gnisslet det försvann. mvh |
|
| om gnisslet sitter där . suck vilket inte mitt gjorde , utan va i själv huset till kopplingen om man nu kan kalla det så *ler | |
|
*Alexis*>>Om det du kallar för "huset" är under bilen vid växelådan så är det pilligare om man vill bli av med gnisslet.Kan var så att man måste lossa växelådan för att komma åt kopplingen och smörja.Men det är mina egna gissningar :) mvh |
|
|
låter som gnisslet sitter i pedalen(gummignissel) |
|
|
Vilket smörjmedel ska jag använda någon som vet.MVH MIMLA8 |
|
| är det inte urtrampningslagret som är färdigt då? det var det i min, och det var ganska mycke jobb att byta | |
parolof |
är det urtrampningslagret så förtvivla inte, det kan hålla länge än, även om det låter illa |
|
Gnisslet försvinner ibland.Tack för alla svar som jag har fått.MVH MIMLA |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.