|
|
|
|---|---|
| Har alltid gjort som så att om nån ringer och säger att de ska ha en vara så lägger jag undan den men har nu börjat ompröva detta. Har haft flera fall då folk ringer och säger att de ska ha en sak och sedan ej hör av sig eller helt enkelt ringer och säger att de ångrat sig. Hur gör ni vid försäljning av delar,bilar mm? Vad tycker ni att man ska förvänta sig av en säljare? | |
|
Det är inte alltid lätt att nå dig ;-) jag ville beställa en sak från dig... ringde o pratade med ngn hos er på ECP (en ganska ung kille) och fick lite uppgifter att kolla upp... sedan när jag skulle beställa delarna, så fick jag aldrig tag på er, ringde er flera gånger och lämnade tillslut meddelande på svararen, ingen ringde upp... till slut blev jag tvungen att köpa delen annanstans till ett mycket högre pris. :-( Vad jag menar är att visst är det dåligt stil att inte ringa säga att man inte är intresserad av delen längre, men man orkar kanske inte ringa hur många gånger som helst för att försöka få tag på dig. Jag brukar lägga undan delar, men bara en eller 2 dagar, hör köparen inte av sig så säljer jag vidare delarna. Bilen håller jag bara några få timmar, tex om ngn är på väg till malmö fr annan stad för att kika på den, kanske inte så kul att köra 30 mil för att titta på en bil för att veta att den precis har sålts när man kommer fram. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Säger man att ska ha en sak så ska man det. J-vligt enkelt. Man står givetvis fast vid sitt ord. Hade jag varit som dig så hade jag begärt handpenning, och följs inte överenskommelserna så är det bara att behåll handpenningen. Då brukar man kunna sålla bort "snackarna"... Sjöberg |
|
|
Jag säljer till första som kommer och tittar om saken är biff för spekulanten.Sen de som ringer och segar sej i telefonen om ditt å datt samt priset brukar jag avsluta med "är du intreserad av bilen/fälgarna/hörnsoffan osv, är du bättre du kommer och kikar så du kan bilda dej en egen uppfattning" mvh |
|
|
Man ska behandla andra som man vill bli behandlad själv... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
Carl Adam Andersén |
Jag kan hålla något som är av mindre värde men tex en bil eller liknande är det handpenning på kontot som gäller. Renovering av en M535, E28styling och annan E28 information Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.