|
|
|
|---|---|
| Är det möjligt isf är det någon som har koll på vilken SAAB motor och vilken Bmw bil? | |
| Vad menar du? Allt är väl möjligt om man skulle tycka det verkar kul. Varför man skulle göra det förstår jag dock inte. | |
|
Hmm....som att montera Casio urverk i en Breitling... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Här är en Z3 med Saab-motor: Länk /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
| För att man tycker om saab men tycker även det vore kul med en Bmw så därför slå ihop dom två kombinationerna | |
| Låter minst sagt... speciellt. Håller med Seven_. | |
|
"Hmm....som att montera Casio urverk i en Breitling..." Jag tycker det verkar som ett cool grej, Trollspeed Saab i Z3. Det var ju Trollspeed som byggde Per Eklunds Pikes Peak Saab med runt 700 hk. Om man lyfter ned en sådan i en Z3 så lär den ju fullständigt köra skiten ur alla M-bilar. |
|
|
BMW_MAN: Är jag inte alls säker på. Körbarheten i den motorn är i princip obefintlig. Går väl fort om man använder ratten som handtag, men om det skulle råka svänga så behövs nog både fyrhjulsdrift, en sjujävla förare och ett chassie för 300.000 för att hålla sig på rätt sida diket. |
|
|
BMW_MAN>>Det gör Per Eklunds saaben,den rastar M bilar och det är inte konstigt jämfört med effekt/vikt.Har sett den köra i verkligheten och den accar bättre än en F1 bil upp till 150 om jag inte minns fel.Trodde den skulle brinna upp eftersom det nästan konstant brann i slutrören på Saaben men satan vad den gick. mvh |
|
| Verkar som det var fel ställe att fråga på iaf då det inte är många som tycker om idéen... Testa med ett saab forum istället kanske dom är mer välkomnade | |
|
Det är min bil det länkades till. (Även om jag tagit bort länken av olika skäl) Seven> Dålig jämförelse med klockorna. Motorn med kringsystem är dyrare än bilen. Haglund2306> Ratten skall inte användas som handtag. Den skall det svängas med. Om jag skall köra några varv på kinnekulle eller knutstorp så trycker jag på responsen, enkelt :) (BTW fullt laddtryck utan respons vid 4000rpm, varvstopp 9000rpm) Å givetvis mappar man med lägre laddtryck om det skall vevas runt på krokig bana. Annars är det ju som att gå på isen med skridskoskydden på, halt. Å ja, det var närmare 700hk i den motorn. (Bromsat hos Trollspeed. Min motor som sitter i bänken på deras hemsida) :) Den är ombyggd lite sedan dess. Å ja, planen är ju givetvis att köra skiten ur alla M bilar :) Purre84> Helt rätt, kör på bara!! |
|
|
Edit: Hoppla, ny hemsida hos Trollspeed. utan min motor med. |
|
|
Länka fram Trollspeed's hemsida. (för övrigt rätt skön komentar ang, ratten) |
|
| Finns ju en 02a i Avesta med Saabmotor också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.