|
|
|
|---|---|
| Bilen har en hel del små (3*3mm) rostfläckar på sig bl.a. på bagageluckekanten, i hjulhusen, under sidospolierserna och i framdörren. Det är inga stora skador men jag vill ju ha bort de innan de blir större och det känns som ett för stort projekt för mig. Vilken typ av företag fixar sådant här och vad borde det kosta? Om ni vet en bra firma i gbg-trakten så tipsa då gärna! | |
bmw jesus |
de är försent... engång rost alltid rost...... |
|
Det där låter inte så allvaligt. Kan du nog fixa själv så att det blir bra. Om du inte har tummen exakt precis mitt i handen! Fråga hur du ska gå till väga för att göra det själv här på forumet så får du nog bra med svar. mvh |
|
| Jag läste bosse bildoktorns tips i aftonbladets biltidning Länk och där står det att man ska ha grundfärg, topplack och klarlack. allt det där vet jag inte ens var man får tag på. Hans skada sitter ju betydligt bättre till änmina som sitter på kanter och i veck. | |
| Länk | |
|
Hej. Lämna in bilen till en billackerare och låt han lacka de rostangripna delarna. Slutar kanske på 4000-7000:- beroende på omfattning. Sedan behöver du inte oroa dig mer. Men hur är det möjligt med så mycket rost på en så pass "ung" BMW? Min -96:a har inte en fläck. Har bara gått 9000 mil då. Lycka till! Rost ska hållas borta! / J BMW - För att det känns rätt! |
|
|
Speciellt mycket rost på bilen är det ju inte men så överbeskyddande som jag är över den så vill jag inte att det skall finnas någon rost alls (Pärlan: min har gått 14' mil). Så mycket rost som det är i Powermacs länktips är det inte (plus att lagningen syns allt för tydligt) , så bosse bildoktorns tillvägagångssätt känns mer rätt för mina rostangrepp (kolla bildspelet om ni inte sett det). Jag skall åka till en billackerare och kolla upp ett pris. mvh anderse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.