|
|
|
|---|---|
marw |
Hejsan gjorde hjullinställning bak. Såg på kvitto i efterhand det var inslaget 520-530 touring 97- Bilen jag har är en Sedan. Bilen känns mycket bätre men Ska jag återvända och reklamera detta. Eller är det samma för inställningar för touring och sedan? Mvh, Martin |
|
Åk tillbaka! Vet inte om inställningarna är olika egentligen, men det är inte samma komponenter i bakvagnen på en Touring som på en Sedan, så du bör åtminstone be verkstaden visa inställningsvärdena för sedan resp. touring. Skiljer det ska dom göra om! /// Gunnar E. |
|
marw |
Firman är stängd idag. Han som gjorde hjullinstälning kunde inte svenska. Bara expediten i kassan. Förstod knappt engelska så det är lite jobbigt åka dit och jiddra med dom. Dock så har han in det mycket bra efter vad som är rekommenderat. Ända dilemmat är har sedan samma som touring Någon som har kvar sitt papper på hjulinställning för e39 sedan.?? Jag har riktvärden på bakaxel mitt papper: + 1.9 +0,95 -1'50 +0'00 |
| Man får väl se rubriken som en aning missvisande? Du har väl knappast blivit lurad då detta bör klassas som misstag och ej bedrägeri. Alltför många inlägg innehåller ordet Lurad i tid och otid. Man bör skilja på misstag och beddrägeri och i detta fallet var det väl samma jobb att ställa in en Touring som en sedan och då har väl firman inget att vinna på att göra fel? | |
|
På mitt papper från april står det "E39 limousine Ex.535,540" mvh |
|
marw |
Hej Okej. Har du riktvärden utskrivna på detta alltså dom värden man ska kalibrera efter? Mvh, Martin |
|
marw>> Kolla mejlen snart mvh |
|
|
Marw, jag fattar inte riktigt... skulle bristande kunskaper i svenska vara en ursäkt att slippa rätta till misstag man gjort? Tycker ändå du ska påpeka för firman att dom missat - att meken inte kan svenska är ju knappast ditt problem, utan firmans. Kräv att få prata med någon ansvarig som förstår ett språk du talar! /// Gunnar E. |
|
| Hmmm, är väldigt tveksam till att ha någon form av affärer över huvudtaget med ställen där man inte kan göra sig förstådd. Om man här i sverige inte kan göra sig förstådd på svenska eller ens engelska, möjligtvis tyska - ja då blir det garanterat problem om något inte är 100 som överenskommet... | |
marw |
Gjorde ett besök på verkstaden. Hjullinställning är samma på kombi som sedan sa han. Han sa att om jag inte tror han kan jag få detta bekräftat av BMW och skulle det vara annorlunda gör han om det. Ringde ett annat företag Vianor och frågade om hjulinställning. Dom sa samma sak. Det ska vara samma på kombi och sedan. |
|
Skönt, då kan du nog vara lugn, och njuta av att bilen går som den ska på vägen! /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.