AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
401

EL-CABEN!!!!!

Jompa E
Nu har jag trasslat till det igen!!! HJälp!!

Höll på och pysslade med bilen och städa å grejade, så slet jag ut baksätet. Och hittar där under, spaken till Caben!! Och rycker självklart i den!!! och då slutar ju elcaben och funka. Men efter att jag kopplat tillbaka båda elmotorerna, så funkar caben(nästan). Den låser lixxom inte fast själva locket till caben så jag kopplar ur allt och kopplar in allt igen. Och då funkar endast låsningen! så nu kunde jag sätta tillbaka hardtopen iaf. Men nu när man trycker på knappen så åker bara locket upp ca 3cm sen stannar det!! Varför!!?? Finns det nån spärr eller nått?

Är det nån som har något förlag? Har ingen lust att lämna in till BMW för en sån grej! SNälla Hjälp!

Hoppas nån orkar läsa detta!!

/Jompa E36 cab
Hej, jag drog också i spaken i somras... =)

I vilket läge satte du tillbaka motorerna?

När detta skedde för mig så var den nercabbad... jag lät den vara nercabbad och petade tillbaka spaken och sedan motorerna...2st., på två olika ställen, den ena var väldigt svår att hitta och vållade mycket huvudbry...

Nu minns jag inte exakt hur det ser ut men får du inte till det så slå mig en signal på 0706-558355, så skall jag kolla!

Björn Markholm
Hej, hur gick det?

Björn Markholm
Jompa E
Nu har det löst sig!

Fick koppla i och ur motorerna ett 10 tal gånger men tillslut så funkade det som det skulle!

Tack för hjälpen!

/Jompa E36 cab
32ProPro-medlem
2.453
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Gjorde samma sak själv, drog i spaken, fäljde vajrarna bakåt och tryckte tillbaka den stora motorn. Hittade itne den andra och i inst-boken stod det kontakta verkstad och så fick det bli. De tryckte tillbaka den lilla motorn gratis (kanske för att jag köpt larm till bilen för 5 papp vecekan före) men sen funkade det bra.
+9 grader i helgen, villsnart ta av hardtoppen! ;-)

/Patrik, 325i cabrio -94, bmwcs #4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.