|
|
|
|---|---|
|
Hej på er och tack för tips så här långt! Jag ska sälja min 320i E30 -89:a och vill gärna att alla saker/kontakter ska funka. Ni vet ju ungefär hur de där kontakterna ser ut och fungerar. Det är samma till både elhissarna fram, som till el-soltaket. Den ena upp-funktionen i kontakten till elhissen samt även öppna-funktionen i takets kontakt glappar och är skitsvår att få igång. Lagom kul när man behöver ha upp fönstret eller stänga luckan när man ska lämna bilen och man får sitta där och trycka i fem minuter... Så, på BMW kostar dessa kontakter 320 spänn stycket, och vore det inte för att jag nyss lagt ut ett antal till tusenlappar på andra saker till bilen skulle jag förmodligen sticka iväg och handla det. Men nu till frågan: kan man med något hemfix se till att öppna själva kontakten och fixa glappet? Finns något lite tips som förbättre funktionaliteten med säg 50%? MÅSTE ju inte vara perfekt, men det är inte alltid så kul att sälja saker som inte funkar... Tacksam för svar, verkligen! | |
|
De borde gå at hitta på skroten för en liten peng, jag har för mig att det är samma som i E23/E24/E28. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Spruta i eller lägg dom i en burk med 5-56 eller liknade spray över natten, blås sen med tryckluft i alla springor, jag har gjort det med 100% framgång. | |
|
Glömde ju att säga att jag ägnat en halv dag åt skrotar här nere i Malmö-området och alla bilar är konstant länsade på allt sånt... Men det där med 5-56 lät bra! Det ska jag göra! Tack för tipset! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.