AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.415

Förslag på utrustning E60

Sida 2 av 2
an
81
andrkv
E60 520dA -07
E61 525dA -09
Hej,
Till att börja med, E60 är en fantastisk bil! Men varför inte välja 530 dieseln istället nu när skatten är på väg ner. Med KCR box gav min 530d otroliga 260Hp och 565 Nm!! En dräpare, jag lovar :)

Jag hade PDC på min bil, med detta tillval följer den större skärmen per automatik. Det trevliga med PDC:n är att du får en grafisk bild runt bilen. Coolt!

Glöm inte svankstöd till sportstolarna som kommer med M paketet. Dessa kostar typ 2700:- och värda varenda krona.

SMG till 530i avråder jag ifrån, ta i så fall den vanliga 6 stegade automaten. SMG hör hemma på M bilarna, enligt mitt tycke.

Jag hade aktiv styrning på min bil. Det kändes lite ovant till en början, men sen är det svårt att vara utan. Det enda negativa är att bilen blir extremt direktstyrd i lägre farter vilket kan vara lite besvärligt när man drar släpvagn... men föredelarn överväger nackdelarna med råge och kommer förmodligen att ge någon extra krona den dag det är dags att byta bil.

Mvh / Andreas
Di
21
Dimah
525i E60 -04
Navigation är ett bra val tycker jag, speciellt när man kan välja sevärda plaster och närmaste shopping area osv det är mycket mer än bara navigation :) dessutom kan man se vilken tid man kommer fram lite färdinformation :)

Tacklucka ger så mycket mer ljus och rymd i bilen !

Aux ingång kan man oxå tydligen välja som tillval det skulle jag re. kolla in www.e60.net där finns all info man kan behöva :)

Lycka till med köpet !

Hk
31
HkanSWEDEN
530 IA -01 (svart)
sport- komf- exkl pkt
Hej där...

....500 tusen......5 hundra tusen.....5 HUNDRA tusen.....5HUNDRATUSEN.....suck.

Ehh någon som vet om TRISS lotter eller dylikt (inte så kinkigt) med ENDAST HÖGVINSTER !!???

Somliga tror att BMW ägande är en livsstil....dom har inte förstått ett dugg....det är något mycket....MYCKET STÖRRE.

Håkan
Ol
99
OlofM
e60-520
En lite paus i jobbet. Har inte säljaren någon fullutrustad bil (eller bilar med olika utrustning) du kan provköra? Det skulle ge dig tillfälle att få känna lite på tillbehören.

marchiando
Jag tycker solgardinerna är guld i bilen...kanon om man har små barn i alla fall.

Har precis varit till stockholm Komfortstolar är helt super. Körde 90mil stannade bara en gång för att tanka ingen som helst träsmak i arslet.

mh
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Logic7, utökad klima, servotronic, bixenon och MANUELL växellåda

Hans Olof BMWCS #5381

"Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några"
||
34
|| jensa ||
120d M-Sport -07
Vad gäller 16, 17 eller 18 tums fälgar samt sportchassiets vara eller icke vara låter jag dig själv få avgöra. JAg tycker att det är väldigt personligt vad man gillar helt enkelt, själv vill jag absolut inte ha en bil utan sportchassi, tycker om lite hårdare sättning.

Måste dock trycka lite extra för komfortstolarna - om du har råd vill säga, jag tycker iaf att de är värda pengarna.
Kolla också mkt på de mindre "billigare" tillbehören, som t ex individual tonade rutor, belysningspkt, rökarpkt (xtra ciggladdare bak), automatisk avbländbar innerbackspegel, uppvärmd ratt osv osv. Det är sånt som jag tycker lyfter bilen mer än vad det kostar, tror också att du kan ha igen det den dagen du säljer bilen.

Navigation är jag lite tveksam till, jag tycker att de "stand-alone" produkter som finns på marknaden t ex TomTom GO, är mkt bättre som navigatorer, dessutom bara en tredjedel av priset. Man kan ju också använda dem i andra bilar eller rent utav på promenad eller cykelturen. BMWs integrerade system är ju dock snyggare...och kanske också coolare..:-)

Självklara val för mig är annars: advantagepkt, comfortpkt, dragkrok, ljudsystem (minst HiFi), sportratt och bluetooth.

Lycka till!!

|| jensa ||
Ol
99
OlofM
e60-520
Jag har kört en bil med HUD - mycket trevligt tillbehör. Funktionen är klockren! Hastighet, varvtal, systemmeddelanden mm syns tydligt på vindrutan.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.