AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.230

Till alla som funderar på att byta silenblock!

Sida 2 av 3
STi
Hur stor är filen?
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Vet inte men ska kolla senare om jag har kvar den och kan slänga upp den någon annanstans kanske!

An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Det här låter bra! Lägg gärna upp den igen!

//Andreas

Das leben ist kein probelauf!
STi
Vore tacksam om någon kunde slänga upp den igen...
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Hittar ingen server att slänga upp den på. Har någon en adress så får ni gärna slänga upp den! Filen är på 28 mb!

Da
77
Daniel.N
330xi Touring -07
330i Touring -03
youtube.com ? Vet inte hur länge dom håller filer iofs.

--Daniel
Sv
782
Svekke
540iM 6vxl -97
Jag har två versioner av det avsnittet på en server som för det mesta är online.

Den långa av hög kvalitet [52 MB]: Länk

Den korta av låg kvalitet [19 MB]: Länk

Svekke
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tackar!!

// MVH Jocke
Skulle vilja se klippet jag med :)

/Johan
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
323 burnout, uhm kolla en post upp?

// MVH Jocke
Tack Svekke/Bosse bildoktor för dagens skratt: "...som är snällt mot gummi, Ett utmärkt glidmedel som alla borde ha på nattduksbordet."

Mvh
Mikael
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Tyvärr ser ju allting så enkelt ut när han gör det men principen är rätt iaf :)
Använd vanlig grön såpa istället för ATF olja det glider mkt bättre är mitt tips efter att ha testat!
Tack svekke. Laddade ner den och kollade nyss. Bra att ha sett den när man väl ska byta sina block.

Måste bara få tillägga en sak :) Länk
försök inte byta på en e30 bara de är ett HELV*** höll på igelgen men de är inte en genom gående bult på dom så man måste ta ner hela avgassysteme och bakaxeln för att sedan kunna ta ner hela bakbalken känns lättare å lämna in de så nån verkstad får byta

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
mattieboy,bulten slår du bara uppåt,ta bort baksätet.Jag själv skulle inte byta dessa utan verktyg.Men med mitt orginalverktyg går det på ca 20min per sida.Länk

Mvh/Micke
E30 Beemah
faan vad vättigt jag ska byta på en e21 snart men jag vet inte var jag ska köpa dom ? nån som vet jag bytte på min e34 nyligen och dom köpte jag på www.waarwest.se men dom hadde inte till e21,, finns dom på motornord?

E30 Beemah
Jag försökte byta idag, men det gick inte alls bra. Jag gjorde som bosse, eldade med brännare väldigt länge. Det mesta tyckte jag var borta så jag tog min fina glidhammare som jag köpte på biltema och försökte dunka ut blocket, men det satt som många skriver tidigare som berget. Jag förstår varför hammaren kostade 100 kr, alla hakar man fick med böjdes ju. Fick ut blocket typ 2-3 mm, sen gick det inte mer. Nu åker jag runt med ännu mer dunkande bakvagn.

Jag tror jag kommer lämna iväg det till verkstad. Någon som har bra tips på verkstad som inte är allt för dyra på att göra detta ingrepp? Jag har ju blocken så det är ju bara jobbet som behövs.

Om någon kännar sig manad får den gärna göra jobbet åt mig för en slant. Skriv ett PM till mig i så fall så fort som möjligt!

Mvh
ri
72
rillejo
320i -92
Prova att borra lite i bussningen för att försvaga den. Det gjorde jag på min E36a men de bussningarna ser inte likadana ut (mindre och är monterade från sidan). Dock fungerade det ganska bra att borra några hål och sedan trycka ut bussningen med en avdragare (glidhammare för din del då)

//Rikard
Jigga, bra gjort =)) tackar.
Nu har jag äntligen bytt mina bussningar. Jag tog hjälp av en kompis som jobbar på verkstad och har tillgång till lyft och många verktyg. Först drog vi ur mittdelen av bussningen som redan var lös, sen sågade vi av bussningen med tigersåg. Sen drog vi ut resten med tång efter att ha bankat lite med hammare och kil. Det funkade, men var ganska jobbigt. Man får bara akta så att man inte sågar i bakvagnen där bussningen hålls på plats :)

Mitt tips är att inte göra som bosse bildoktorn, det var ju riktigt jobbigt tillvägagångssätt. Det luktar ju även som satan om det brända gummit och man blir skitig som en sotare. Dessutom måste man elda väldigt länge för att få bort allt gummi.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.