|
|
|
|---|---|
|
Har problem med min 528IA -98 I bland när jag bromsar in (nästan stillastående) och sedan gasar på så huger det i automat lådan. Märker ibland att den varvar till 1500 varv innan den drar. Bilen är nyservad samt byt sil och automatolja. Snälla hjälp. Mvh Mats | |
|
Välkommen till forumet! Uppkom problemet efter servicen? Vem bytte olja, auktoriserad verkstad? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Problemet fanns före servicen, men jag tycker det blivit värre. Den servades på auktoriserad verkstad. Bilen har gått 13,000mil Mvh Mats |
|
| Ngn som har fler tips om detta problem? Kan det vara för låg oljenivå? Kan det vara ngt annat, kärvande ventiler? | |
|
Se om det blir någon skillnad om du nollställer lådans program genom att koppla ur batteriet och kortsluta batterikablarna ett par sekunder. Om det inte är gjort på länge kan programmet bli lite konstigt ibland. ______________________________ Min bil: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lådan ger felkoder som kan vara nyttiga att ta del av, så kanske man slipper de värsta gissningslekarna. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Oljenivån och felkoder först. Låg nivå får hydraulpumpen att dra luft vid inbromsningar så lådan tappar driven. molle |
|
|
Hej, Jag hade det problemet på min bil och den var nyligen fylld på verkstad tyvärr är det få verkstäder som vet hur man fyller på olja i Automaten. Efter jag fick rätt nivå så försvann mitt problem, se min blogg för lite info om oljebytet och nivå kontroll. Molle har skrivit ett syveränt mektips om hur man byter olja/kollar nivån. Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.