AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.569

billiga flyg till tyskland

jag undrar ni som flygit till tyskland vad har ni betalat ?
hur länge i förväg beställde ni biljetter?
vilka flög ni med ?
när jag kollar lågpris flyg så kostar det ca 4000-10000 för en biljett
vekar ju helt sjukt jag ska till dresden någon som flugit ditt?
Flyg till hamburg-lubeck med ryanair och ta sen tåget till Dresden . Länk
Hej!

Flyger inte Germanswings.de från Stockholm till Köln/Bonn, lite olika pris beroende på hur långt innan man bokar. Från Köln tar man sig smidigt vidare.

Själv betalade jag 140 Euro, Bologna-Köln/Bonn för 2 v sedan!

Fick dessutom ngt nyhetsbrev från de där de skulle rea ut lite sommarbiljetter för 19E.

Sen finns det även Easyjet, flyger bl.a. från Köpenhamn till Berlin. Köpenhamn-München med Maerks!

Lycka till

mvh
Tror det blir billigast och flyga med ryanair och sen ta tåget.
hur löser man tågbiljet kan man fixa det innan man åker ?
ligger tåg stationen långt från flyget i hamburg ?
Hej!

Tågbiljetter kan köpas via bahn.de

även smidigt att köpa i automat på stationen, funkar med kort.

mvh
Det går buss från flygplatsen till järnvägsstationen i Lubeck eller Hamburg biljett kan du köpa på plats men kolla tåg tider på bahn.de
men det går tåg ganska ofta.
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Flynordic !!! www.flynordic.se
Sthlm - München 999,--
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Glömde skriva att det finns naturligtvis andra destinationer i tyskland men det var priset som jag ville påtala :)
andha45
Jag köper alltid tågbiljetter på tåget, både i Ty och Sv. Kan tänka mig att det är något dyrare men det är smidigt och man blir ju knappast utan plats (när åkte man ett fullt tåg senast =). Bra med flexibilitet också. www.db.de - där finns även tider för buss och spårvagn etc.
andha45
Det finns alltid bra info på flygplatsens hemsida om anslutningsmöjligheter. googla så hittar du det enkelt.
Jag flög med RyanAir från Gbg-Säve till Frankfurt-Hahn i tjänsten innan semestern. Betalade 140 kr t.o.r vilket ju är ett mycket bra pris.
Problem uppstod dock vid hemresan - taxichaffisen visade sig inte veta att Hahn fanns, utan utgick från att jag menade Frankfurt storflygplats och körde mig dit. Först när vi kom fram såg jag att han kört till fel flygplats, och då var det för sent att hinna till Hahn för att hinnna med eftermiddagens enda plan hem. Fick istället lösa en enkel Lufthansabiljett för 8000 kr för att komma hem, och då hamnade jag i Göteborg på Landvetter och inte på Säve där jag hade bilen... :-((
Intressant dag kan man säga. Privat skulle jag troligen åka Ryan igen under förutsättning att jag har gott om reservtid, men i tjänsten kommer det inte att bli aktuellt igen.

Mvh. /Kjell
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kolla även in SAS Snowflake. T ex så kan du flyga enkel resa från Stockholm, Göteborg eller Köpenhamn till flera större städer i Tyskland för ca. 700kr inklusive skatter och avgifter. Dock är det begränsat antal platser så det gäller att vara ute i god tid eller ha lite tur...

___
//Ulf
andha45
Hahn ligger långt ute i skogen, skulle tro att det är ca 12 mil till Frankfurt. RyanAirs annonsering är oegentlig:
Stockholm (Västerås)
Stockholm (Nyköping)
Frankfurt (Hahn)
Hamburg (Lübeck)
etc.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
flög från gbg till frankfurt hahn med ryanair för två veckor sedan för 339 kr enkel plus avgifter. visst ligger hahn en bra bit från centrala frankfurt men för 12 euro tar man bussen som står precis utanför och avgår strax efter landning och så är man i centrala frankfurt ganska snabbt och smidigt. jag var väldigt nöjd iaf, säkert inte sista gången jag flyger med ryanair.

BMW CS #5139
DJ
29
DJ Power
Snart en 318i Cab-91
XC70 D5-08 tvångsbil
MB A 170CDI -99
Hahn må ligga långt ut i skogen .....
Men det är skitnära till "Der grüne Hölle" dvs Nürburg ring
Flyg till Hahn. Hyr en Nissan 350 på Budget för 59 euro per dygn och gasa utav helvete i hyrd japansk M3 jägare med rejäl understurning på bana men rackarns kul ändå

Tvåhundra på snö vore kul
DJ Power:
59euro/dygn för en Nissan 350Z????
Ojojoj det var billigt!
Själv betalade jag 76euro (inkl fria mil) för en Merca A-klass, nu känner jag mig lurad..... Hade haft mer kul i en 350Z.....
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hyrde också i Tyskland för några veckor sedan och betalade 70€ för en bil i Golf-klassen. Blev iof kostnadsfritt uppgraderad till en Opel Signum men det ändå långt till en 350Z.

___
//Ulf
andha45
(OT:) 350Z är kul i 20 minuter, sedan vill man hellre åka Opel Signum =)
350:n är helt enkelt rätt obekväm.

Prisnivån brukar vara mkt jämn mellan Avis och HErtz. Avis är dock lite tydligare med att ange villkoren för t ex självrisk.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.