AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
55.616

Nya M5:an i Singelolycka.

Sida 9 av 10
kmfdm
Bilen är till salu nu...

Länk
kmfdm
Oj, fel länk =)

Här är den rätta.

Länk
Visa användare
16
pharald
530i Touring -07
Man kan ju hoppas att försäljaren nämner för eventuella spekulanter att den varit "lätt" krockskadad....
hehe lätt krockad, ser ut som den kört på en 2 tons dinosaur
Undrar vad den nye ägaren säger om han/hon får se denna bild: Länk
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Det var bara en liten bucka som behövde lackas... :)

BMW - Beroende Med Wilja!
Go
393
Golddigger
G11 730d -16
Ser ju verkligen ut som en seriös firma. Säljaren "glömde" bort att skriva lite mer historik om bilen :D
Go
393
Golddigger
G11 730d -16
Btw, undrar vad slutnotan på lagningen blev?
Beros nog på vem 18-åringen är, jag skulle ALDRIG under några omständigheter låna ut en högprestandabil till en 18-åring utan genuint bilintresse. De flesta 18-åringar saknar trots allt den erfarenhet som krävs för att hantera en snabb bil, och många tror att de besitter den ändå :)

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Ja tyvärr är det nog så. Statistiken talar tyvärr inte alls för dagens unga nyblivna körkortstagare. Samtidigt som många fordon blir allt motorstarkare, MC inte minst, så ser man allt oftare rena idiotkörningar på vanliga trafikerade vägar, det kan tyvärr bara sluta på ett sätt.
Vägverket skall ha sin del också i ett jäkla experimenterande med beläggningar, och pinnastaket, brist på markeringar, nerfrästa spår efter gamla markeringar osv.
Det har aldrig synts så mycket gummispår i asfalten efter nattens "övningar" som nu under de senaste 30 åren eller så, det är inte förvånade att de sker olyckor.
Låter säkert som moralpredikande men det är ju så eller hur?

FP
m5
8
m5e60!!
M5 E60 -05DEC
Nu är det kanske inte alla 18 åringar som får bilen gratis av farsan. Inte alla 18 åringar kör som jävla idioter i trafiken. Och inte alla 18 åringar får pengarna instoppade i arslet av deras föräldrar.
Jag har nu sen jag 13 år vart hållit på med börsen, optionssedlar o.s.v.. Och ännu har det inte direkt gått dåligt för mig. Fickpengar har jag inte behövt på ett bra tag. Jag har råd med bilkostnaden, bensin, skatt, försäkring utan att jag tjatar hos mina föräldrar. Jag säger inte det här för att skryta, jag vill bara visa att det finns ungt folk som har lite ambitioner här i livet, som inte lever på andras bekostnader. Jag började min bil-historia med en M-Roadster när jag var 18 för ett år sen. Nu har jag köpt en M5 E60 som jag kommer hämta om 2 veckor i mitt hemland, tyskland.
Betyder det automatiskt att jag är en rik snobb som inte har en aning om bilar och troligtvis kommer köra sönder bilen innom loppet av några veckor?

jag tror att vissa verkligen skulle ta o skärpa sig i deras attityd på denna forum.
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
M5e60
All respekt åt dig. Du förtjänar en sån bil. Resonemanget är helt rätt. Och KAN man äga en sån bil ska man fan göra det:D
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Damn, det är riktigt vasst jobbat M5E60. Hatten av för dig, jag var själv nöjd med att ha fått ihop en 323i -96 på eget intjänade pengar, ingen annan i kompiskretsen som gjort det. Men jämfört med dig ligger man i lä! =)

Men varför så stor bil till en 18åring? Fanns det ingen passande Porsche eller annat roligt tvåsitsigt? Inge fel alls på M5, helt klart en drömbil, men ändå...
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
M5E60, det du säger i början stämmer, men det är nog överrepresenterade av de som kör sånna bilar i den åldern. Att du inte gör det bevisar inget förutom att det finns andra sätt att nå toppen. Men de är inte lika vanliga.

Det är nog bara för dig att inse att du är en ganska ovanlig 18åring. =)
Känns som att 18-åringsdiskussionen inte har i den här tråden att göra riktigt....?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Lite aktuellt är det väl? Var det inte några yngre män som kvaddat den?
Nej, jag tycker faktiskt inte det. Det är inte mer relevant än att diskutera Norrköping i mitt tycke.
m5
8
m5e60!!
M5 E60 -05DEC
@Anders N

va aldrig ute efter det, tänkte bara säga att man inte behöver måla ut alla "18 åringar" som syndbockar för det en hart ställt till med.

@Grelle

varför en M5? en kompis i tyskland kör en M6:a och han gav mig suget på en V10. dock är en M6:a värdelös när det ligger det minsta antalet snöflingor på vägen (också en av anledningarna varför jag gick ifrån Z3:an).
Paap Reeder
... kanske litet OT men såg en sprillans MB cab/ AMG. En liten och linjeskön skapelse måste man säga.
Tur att man lever under ekonomiska sharialagar och behöver inte bry sig ... men om ... vete tusingen hur valet MB <-> BMW skulle sluta i detta fallet.

MVH /// Paap R

m5e60!! - Det håller jag HELT med dig om! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.