|
Sida 6 av 10
|
|
|---|---|
|
b97_knl: Håller med dig om det. Vore inte kul att betala flera 100k för den efter att man har sett vad den har varit med om. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Någon som har bättre bilder på bilen? Jag har sett betydligt värre krockade bilar som lagats och de har varit värda mindre pengar. |
|
SpineKracker |
Ålder och personlig mognad inte är något linjärt samband! Jäkligt synd på en ny bil men jag ser inte hur det är vårat problem? Visst, de körde oansvarigt och idiotiskt. Tycker gott de kunde fått brutit några ben eller armar. Då hade läxan nog satt i längre.. Men å andra sidan är jag väl en cyniker också... =) Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
Därför lånar jag inte ut mina bilar under några som helst villkor. Klart sambon, föräldrar får köra, men t.ex min yngrebror har endast en gång fått köra den när jag inte var med. Då invigdes turen med att jag predikade för honom i 10min om hur han skulle köra. (Han skulle också och tvätta bilen:)) Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
bayerischemotor: Det är bra, då har han fått lära sig grunderna, även att tvätta :) //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Häpp! Verkar som om någon blivit lite sur över min kommentar på mitten av sida 5 i den här tråden, fick detta på mailen (och han har fortfarande inte fixat så att hans tangentbord sätter punkt isf utropstecken): From: Joachim Bäckstedt <joachim@enebyjarn.se> Subject: Kommentar! Date: Tue, 7 Jun 2005 07:16:56 +0200 ....spara Dina löjliga kommentarer för Dig själv!!!!! Det är ju tur att Du är så duktig! Om Du tror att Du är rolig och försöker spela "allan", så har Du fel! Det har varit dom jävligaste dygnen i våra liv! Och Dina kommentarer har inte hjälpt till att komma över detta och gå vidare! Nästa gång kan det vara Du!!! Ta också reda på fakta innan Du kommenterar saker som Du inte vet ett skit om! Hur faan kan Du gå på rykten på en hemsida`??? Helt jävla otroligt! |
|
|
Bong: Festligt att han hängde upp sig på det.. Är väl andra som haft syrligare kommentarer än din? Vem vet de kanske också har sura kommentarer som väntar i mailen:-P Faktum kvarstår: Precis som han själv konstaterat(om det nu var han själv som skrev det saxade inlägget tidigare, svårt att veta sånt på internet): Att låna ut bilen var ett jäkla misstag. Att ingen blev skadad var det enda glädjeämnet. Det får han stå för och vad folk tycker om det på ett forum på internet, det får man hacka i sig, eller sätta sig över. Han behöver inte läsa om han inte vill.. De tre grabbarna som åkte/körde har helt klart gjort sig några mycket dyrköpta erfarenheter de med: De heter inte Shumacher eller Räikönen och kan inte heller köra bil som dem. Återstår att ta den beska medicinen och betala för den läxan. Själv gjorde jag samma erfarenhet vid 17 år, på mc och då jag klarade mig utan en skråma kan jag bara konstatera att det var en nyttig men dyr erfarenhet. -Jag var ingen Valentino Rossi!(även om han gick i blöja då;) Jag bara hoppas att detta kan vara någon till varning, att någon som läser detta, inser hur illa det kan gå och inte lånar ut en motorstark bil, eller om någon ger en förtroendet att faktiskt låna en, att man då visar mognad och tar det vackert. |
|
| Bong: Undrar om han blir lika arg i trafiken... | |
SpineKracker |
Bong: hahaha det var ju roligt att han reta upp sig på en sådan bagatell med tanke på vad folk skrivit om incidenten.. Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
Synd på en sån fin bil iallafall!! Nära bankar ingen bäver! |
|
|
Hela diskutionen har tagit fel propotioner. bara för bilen var ny, dyr och stark. hur många 20 åringar skaver inte runt i 300-400hk turbobilar där varken väghållning eller bromsar prioriterats, dessa smälls väl då och då med eller? jag har inte sett några diskutioner om föräldrars ansvar eller ägaransvar då. Så denna dikution bör väl komma upp lite oftare. Som alla moppar föräldrar köper till sina barn som sen trimmas, prinsipen är väl den samma moppen blir för motorstark för vad föraren behärskar. /M |
|
|
vibbe: Det är dock inte lika intressant med en Volvo 740 på 600 hk jämfört med nya M5:an. Det är ju i den åldern många har Volvo 740 tills de har växt upp :) //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
vibbe; Jag känner väldigt få föräldrar som vansinnestrimmar en nyinköpt moped/Cossie innan de lämnar över den till sin son?... |
|
|
Jag är böjd att hålla med Vibbe. Proportionerna har blivit väl stora. Hade bilen ifråga varit en ny 525 hade det inte blivit samma tjafs. Motorintresserade artonåriga killar är i regel vårdslösa i trafiken. Att en pappa lånar ut sin bil till sin son ser jag inget konstigt i. Jag lånade min pappas bil när jag var arton. Pappan har inte gjort något fel. Han litade på sin son, vilket var ett misstag. |
|
|
"Pappan har inte gjort något fel. Han litade på sin son, vilket var ett misstag." Så att göra ett misstag är inte synonymt med att fela?!... Jag förstår Vibbes synpunkt också, och instämmer i biten om att det åker omkring 18-åringar med trimmade fartmonster - men föräldrarna får ju inte bidra till detta risktagande, om de bryr sig om sina avkommor!... |
|
|
Sani, det är ju inget fel att lita på någon innan denne gjort något fel innan! Sedan kan man fundera på om han nu inte visste om hur hans bilar har framfört och behandlats tidigare, då det verkar som att hela stan vet om det!? |
|
|
Klart han fatta det,, Så trög kan man ju inte bara vara,, eller??? Kanske föresten.. måste han ju vara.. |
|
|
Sani: Inte är det väl fel att lita på sin egen son? I efterhand visade det sig dock vara ett misstag. Att reaktionen blir så stark för att det var en dyr och snabb bil tyder på skadeglädje samt bitter missunsamhet hos allmänheten. Om det varit en Saav aero eller Volvo R som mött samma öde så hade knappast bilägaren tvingats skriva försvarstal i lokalblaskan... |
|
|
Så sant. Men, retrospektivt så klart, är jag glad att min far inte hade medel att låna ut en motsvarande bil 1989, för då hade jag förmodligen kvaddat den också! Trots det hade jag ju tjatat hål i huvudet på honom om en dylik bil funnits... (OT: Nu blev det en V***o 760 Turbo istället) Naturligtvis är ju alla 18-åringar på just det här forumet gudabenådade förare med självkontroll och riskbedömningsförmåga utan dess like, detta gällde bara mig :-) |
|
bmw jesus |
men nu letar if effter någon som vill köpa skrotet iallafall. så snart rullar den igen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.