AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
55.614

Nya M5:an i Singelolycka.

Sida 5 av 10
B10ALPINA, är det du som har din bil runt albreksvägen i Norrk ?(en blå)

//Danne
Fann svaret på min egen fråga, genom att titta på ditt galleri. Doh!

//Danne
Detta är vad ägaren har att säga.

----------------------------

JR (31/5 13:52) Nytt!
Hej alla Debattörer!!!

Först och främst är jag innerligt tacksam över att ingen tredje part kom till skada! Jag är också tacksam över att ingen i bilen blev skadad! Jag som skriver detta är "idioten" som lånade ut bilen under vissa premiser! Dom premiserna fick inte, under några omständigheter, brytas! Nr1: följ alla trafikregler och hastigheter! Nr2: var max 2 personer i bilen! Nr3: Koppla inte ur antispinn och antisladd! Ingen av dessa överenskommelser följdes! Grabbarna skulle åka och tvätta samt tanka bilen! Det var allt! Dom har skött sig exemplariskt innan detta och jag har inte haft något att anmärka på!
När detta kom till min vetskap så förlorade jag fotfästet! Jag begav mig upp till akuten direkt och fick klart för mig att ingen var fysiskt skadad och ingen tredje part heller! Jag träffade allas respektive föräldrar och vi pratade igenom det inträffade! Nu målas det upp en bild av mig som inte är riktigt sann! Jag är ingen bildåre som köper dyra bilar för enbart nöjes skull och ha som utlåning! Det är, tyvärr, ett medfött intresse som jag har! Jag har därför inget sommarställe, jag har ingen båt, jag spelar inte golf och jag har ingen hoj! Jag prioriterar min familj och umgänge med den! Därför står bilen oftast hemma kvällar och helger! Detta har då uppmärksammats av dessa killar som snällt frågat om lån! Skulle jag kunna vrida klockan tillbaka, så skulle jag vara den förste som gjorde det! Nu kan jag inte det, och jag får leva med att jag lånat ut min bil, vilket inte är något brott i sig! Sedan har jag naturligtvis tagit åt mig av detta och mår därefter! Men jag kan försäkra Er alla om att detta har inte varit något uppsått eller dylikt! Detta kan ha hänt vem som helst! Sedan är det inte fel på kurvan eller något fel på bilen, utan hastigheten och att systemen var urkopplade, är den indirekta orsaken!
Bilen har heller inget med företaget att göra då den är privatägd och står inte på något företag! Jag har dock inte råd att smälla bilar varje år utan det är ett rent och skärt intresse som jag delar med många andra! Jag får nu lida psykiskt och ekonomiskt av att ha lånat ut bilen till fel person, men jag tar det och mitt ansvar! Dock är det alltid förarens ansvar att ta hänsyn till omgivning och trafiksituation! Där har jag misstagit mig totalt och fått ångra mitt beslut! Däremot vill jag inte hängas ut som en idiot, för det är jag inte!
Att jag sedan kommer att hata mitt beslut för resten av mitt liv och att min kontakt med dessa killar kommer att vara annorlunda, är ju en naturlig följd av olyckan! Det får jag ta och leva med! Jag tar mitt straff, men döm mig på rätt premiser! Jag söker inte heller någon förlåtelse eller dylikt! Jag har fattat ett dåligt beslut, men är inte mer än människa, precis som Ni!!!
Vill "bara" avlsuta med att säga att jag innerligt tacksam att ingen blev skadad eller dödad! Det hade jag inte kunnat leva med!

---------------------------

Från NT´s debatt sida.

//Danne
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Nu internationellt känd BMW : Länk

"The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department...
DanneW77

Nej, Det är en 4,0 B10
Och den ägs av en annan person här på forumet.
Dock så bor jag i närheten av den bilen.
Bo
132
Bong
Z3 M Roadster -97
BMW Marine D7
Det verkar som om JR's punkt knapp på tangentbordet har bytts ut mot en till knapp med utropstecken...

Nu ska jag dra iväg ett mail till Kneippbadens Bil å fråga om dom har någon M5'a att låna ut :-D

/Hans
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Never underestimate the power of M-power and idiots!

Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Tur att ingen blev allvarligt skadad förutom trädet om jag förstod allt som stått rätt. Kan bara säga att jag lider med personen som lånade ut bilen. Surt är bara förnamnet, men man är förhoppningsvis inte helt fattig om man haft råd med en sådan bil.

//Sibbe
"Det som hände var jävligt tråkigt och allt snack om det gör inte saken bättre direkt, speciellt inte för Jocke som är grymt snäll och lånar ut bilen till klantarslen som oss!"

Håller med!

EssE,
Har du inte förstått poängen ?
Det handlar inte om huruvida denna Jocke är "snäll" eller inte. En vuxen person borde med ganska lite tankeverksamhet ha klurat ut att detta skulle hända. Särskilt när "grabbarna" har smällt bilar innan.

//Danne
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Power is nothing without control....
Go
393
Golddigger
G11 730d -16
DanneW77: Eller inte.. han kanske trodde att dom lärt sig sen förra gången.
Tråkigt att alla tvunget ska röra om i skiten...jag tror både ägaren till bilen, och de som körde mår relativt dåligt som det är. Som någon nämnde tidigare, det blir inget tjat när en 18 åring smällt en M5 E4 (som ju faktiskt OCKSÅ är betydligt för kraftfull för en 18 åring)! Som vanligt grundar det väl sig i sur avund!!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
Jag är inte avundsjuk!! kul för han som äger bilen o kunna köpa en sån fin bil! men jag skulle aldrig låna ut den till en 18åring!!!! alla är inte avundsjuka på detta forum!säger bara sin mening. MVH
Li
38
Lindebrink
E30 Alpina B6 3,5 Kompressor Touring -89
synd på bilen,har sett den ett par ggr då jag inte bor så långt från norrköping.bra att grabbarna klarade sig iaf.det är ju helt klart det viktigaste!
En sak är då säkert: Krockkuddar och krockgardiner funkade på den M5an iaf!!:P
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Hmmm, undrar om en sådan bil går/är värt att laga ?

Mosse, de levereas inte med Pirelli ;-) tyvärr...(skämt)
bmw jesus
BIMMER SEB med tanke på vad den kostar är den värd att laga. kanske inte för försäkrings bolaget men för en plåtslagare är de rena guldgruvan. den rullar till senast nästa sommar

Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Ja jag tror dig, hur såg bilen ut på andra sidan, nån som vet ?

//Sibbe
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Det är nog bra ide att memorera reg.nr. på den...för framtida köpen :)

Micke K. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.