AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
55.603

Nya M5:an i Singelolycka.

Sida 4 av 10
Det handlar mer om ansvar än ålder, men visst är i regel 18-åringar mer oansvariga bakom ratten än 25-åringar.

När jag var 18 fick jag möjlighet att köra en motorstark sportbil med en prislapp över miljonen, klart som f*n att jag tog den chansen, men för den delen körde jag inte som en blådåre utan tvärtom väldigt försiktigt... alla 18-åriga män är inte galningar bakom ratten :)

MVH,
E38B12
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Håller med E38B12..

Lånar man en så pass ny, fräsch och inte minst dyr bil så tar i alla fall jag det mycket försiktigt - oavsett om det är på en tom motorväg. Den är ju trots allt lånad.

Att sedan olyckan hände efter en rondell mitt i stan som jag förstått, där de höll hastighetsbegränsningarna låter lite underligt...

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
E38B12:

Håller också med! Det ligger mycket i det du säger.

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Ärligt talat, så kunde det här ha hänt mig om det hade varit jag när jag var 18 år och hade ny taget körkort! Jag var inte tillräckligt mogen för körkort när jag var 18! Som tur är så hände det ingenting då, men det finns en hel del som man tänker på idag som jag inte fattar hur jag kunde göra då! Idag kör jag lugn och sansad framför allt inne i stan, vill jag gassa och ha kul bakom ratten åker jag på kon körningar och andra träffar som sker under säkrare former!

Det hela är mycket tråkigt men tur att ingen blev allvarligt skadad!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Abbe:

Ja, hade inte varit bra om någon hade fått skador eller omkommit. Man kunde ju se på bilden att det var några airbags som hade utlösts.

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Om det är som ni skriver att bilen kunde "lånas" för en 500ing så är det uthyrningsverksamhet och det är definitivt inte ngt som försäkringsbolaget ser med glada ögon på. Hoppas att ngn anmäler och vittnar om uthyrningsverksamheten så ägaren blir utan ersättning. (OM det var som många här sagt)
Dessutom är jag hjärtans lgad att det var ett träd som stod ivägen och inte en människa. Jävla dårar å raca i stadstrafik... Kanske läge nu och inse att Getawayfilmerna inte är helt ofarliga eftersom det inte har skett olyckor i samband med inspelningarna. Finns nog rätt många yngre förmågor som ser filmerna och sen ska göra likadant...

/Christofer
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
Suck Hubbe. Läs innan man postar. sonen fick med en 500 när han låna bilen, fan vad alla verkar präcktiga och duktiga här då.
Jag hade nog stänkt av antisladden också det gör jag ofta på min bil, jag hade kanske inte kört på gränsen med enlånad bil. men jag har skrotat ett flertal bilar med lek. så alla som skrotat i leksammanhang kan ju lägga av och predika, priset på bilen har väl inget att göra men olyckan. har man pengar är det bara en bil. som tex min det är vad jag har råd med och det är en bil.
Abbe, du har så rätt!! Jag tänker ofta tillbaks på vansinnes körningar när jag var yngre! Minns så väl att jag fick byta bromsbelägg på min 318 var 1000 mil! Skulle aldrig falla mig in att köra på de viset i dag. Visst, jag kör gärna 200+ på motorvägen, men det skall ske under säkra omständigheter...och som sagt, på motorvägen...

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Hy
98
Hyabusa
318i-87
Priset på bilen spelar roll! Min hobby är just att krascha NYA bilar, ju nyare desto bättre. Det blir mest bmw:s. Det är också roligare att förstöra rariteter än t ex än ny v 70. Men smaken e delad förstås. Vi har även en klubb med träffar osv. På programmet för nästa träff ska bl a en ny 645 o m5 köras mot varandra o få så mycket stryk de tål. =)
Och ni undrar varför de som haft körkort mindre än 15 år får försäkrings premier på nästan 100 000 kr på nya motorstarka bilar!?? Tanken med försäkrings kollektivet är nog bra men jag vägrar i alla fall att vara med och betala för sådan här dumhet.

Som jag skrev innan så har både BMW återförsäljaren, brukaren (ägaren?) av bilen, grannen utan körkort som lånade bilen samt den som körde bilen när olyckan hände ett och annat att förklara både för försäkrings bolaget och polisen.

/RS2
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Om det nu är sant, så tycker jag att det mest häpnadsväckande med det hela är att man inte är mera rädd om sin egen son; än att man låter honom dra iväg med ett dylikt prestandamonster?...(Och med div baksäteschaufförer som ev. hetsar dessutom)
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Detta kanske vi får vänja oss vid, nu när te.x M3 E36 med runt
300hk går att hitta för under 100k...

/Johan
Hyabusa. ?

Citat:
Min hobby är just att krascha NYA bilar, ju nyare desto bättre. Det blir mest bmw:s. Det är också roligare att förstöra rariteter än t ex än ny v 70. Men smaken e delad förstås. Vi har även en klubb med träffar osv. På programmet för nästa träff ska bl a en ny 645 o m5 köras mot varandra o få så mycket stryk de tål.

Länk

Fattar inte ditt inlägg,, skämtar du eller vad menar du.
För i det inlägg du skrev för ett tag sedan var du ju livrädd då du åkte med i fartdåres BMW.
Men nu har du en klubb där man träffas och kvaddar ny bilar??
en hård krock påverkar en människa.ni som har hårda åsikter om den som kört tror jag inte har varit med om en sån krock förut.dock är det helt klart att runt 20-åringar inte ska ha m-bilar o äga eller prova.viktigaste efter allt är att ingen är skadad.människor e människor.bilar e bilar.har ingenting emot att tycka om sin bil.tvärtom
Go
393
Golddigger
G11 730d -16
Såg den där bilen utanför Hotell Diplomat i Stockholm, och jag säger det som alla andra, fan vad synd på en sån fin bil! Men jag säger det att dom hade tur som klarade sig och med en sån här dyrköpt erfarenhet så har dom nog lärt sig en läxa..
li
1.959
liste
535i -89
Golddigger - en parantes bara... Jag är ganska säker på att det var den blåa press-M5:an du såg, för denna bil hade inte rullat särskilt långt.
Go
393
Golddigger
G11 730d -16
liste: har den sånna dekaler då? Jag kände även igen beskrivningen som graFFe tidigare gav av hur föraren såg ut. Och den här bilen är ju omtalad iaf sedan 1,5 månad sedan på Stcs forum, så den borde nog ha hunnit gått ett par turer till sthlm? :)
li
1.959
liste
535i -89
Nej, den har inte de hemska dekalerna så då har du allt sett olycksbilen! :) Någon sa att den inte hunnit gå långt alls, men det var uppenbarligen fel.
Go
393
Golddigger
G11 730d -16
liste: Hehe, helt sant.. Dom dekalerna var vidriga på den bilen! Det måste ha varit "sonen" som monterat dom :P
Hy
98
Hyabusa
318i-87
B10: skoja lite. Tycker de e lite av kapitalförstöring att köra sönder nya bilar. Dock kör jag själv ganska hårt, men tar inte extrema risker som vissa andra gör, bl.a. fartdåren jag åkte med.

Även om jag hade råd att krascha bilar på löpande band så tror jag att jag skulle avstå när jag brukar bli emotionellt bunden vid mina bilar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.