|
Sida 3 av 10
|
|
|---|---|
|
Länk Här är länk till företaget som ägaren till M5an har. |
|
|
Det var tydligen bara en lånebil tills han hade fått sin egen men detta står det hos Vägverket: Regnr: WRR386 Färg: BLÅ Fabrikat: BMW M5 Årsmodell: Fordonsslag: PB Chassinummer: WBSNB910X0B559264 Upplysningar: Ägare/Brukare Namn: KNEIPPBADENS BIL AKTIEBOLAG Adress: BOX 936 Postnr: 601 19 Förvärvsdatum: 2005-04-12 Ort: NORRKÖPING Försäkringsuppgifter Försäkringsbolag: IF Skadeförsäkring Försäkringsdatum: 2005-04-12 Kreditgivare Orgnr: 556482-8555 Namn: BMW FINANCIAL SERVICES SCANDINAVIA AB Slutdatum kredit: 2006-05-31 "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
|
Och det betyder kreditköp. Men anser du att bilen är bankens om du har ett lån på en bil? |
|
|
Och vad betyder då: Ägare/Brukare Namn: KNEIPPBADENS BIL AKTIEBOLAG Adress: BOX 936 Postnr: 601 19 Förvärvsdatum: 2005-04-12 Ort: NORRKÖPING "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
|
Citat från den som lånade M5:an på www.swespy.com = -------------------------------------------------------------------------- Lånar ******* ****** konto här för att klargöra lite... Nog snackat! jag var med i bilen och ja, jag är grannen som lånar bilen!! det var inte jag som körde då jag inte har något körkort! Det var jag och 2 polare som satt i bilen då vi kom ur norrtull-rondellen och fick ett sjuhelsikes släpp!! bilen snurrade hejvilt och hamnade i ett träd som de flesta kanske har förstått. En del verkar snacka lite mycket för att veta så lite! Bilen har aldrig stått skriven på Jocke! Bilen är (var) Kneippbadens vilket gör hela grejen mycket surare för Jocke. Det som hände var jävligt tråkigt och allt snack om det gör inte saken bättre direkt, speciellt inte för Jocke som är grymt snäll och lånar ut bilen till klantarslen som oss! Sätt er själva i sitsen =S Det gynnar ingen att dividera om vad som hände o spekulera i hurvida det var ett race eller inte, vilket det inte var! Men till er som bryr er o har lite vett i skallen: Tack för att ni undrar hur det gick med oss!! MVH **** -------------------------------------------------------------------------- "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
|
så ni rejsade inte? spelar ingen roll vad ni gjorde, sladd i den kurvan får man iaf INTE om man håller sig till hastighetsbegränsningen på platsen. men jäkligt skönt att ingen blev skadad, och ta det lugnt i framtiden, för nästa gång kanske oskyldiga blir drabbade. |
|
|
Utlånad av BMW återförsäljaren till en kund under så lång tid...? :-) Jag vet också hur det fungerar med demobilar och rabatter ifrån BMW Sverige. Bilen kan inte skrivas över på kunden förrän efter ett antal månader. Och det är därför den är finansierad av BMW Financial Services under tiden. Och sedan lånar kunden ut bilen till grannen som inte har körkort!?? Ja vad ska man säga... Jag hoppas inte våra försäkringspengar går till denna dummhet! /RS2 |
|
|
graFFe: Jag citerade från ett annat forum ;-) "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
|
Helt otroligt att det kunde gå så fort för en M5 E60 att bli skrot i Sverige. Dessutom av en 18-åring. Det hade man ju aldrig trott. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Moralkakan blir bara större och större. så länge inte ni kommer acceptera en händelse här i livet vareseig det är en saab eller bmw, samtidigt som man utrycker sorg så ska mav visa sorgen, PS spara ditt jävla saab snack för dig själv Och sen för att man flaxxar omkring med ett körkort om är o-krockat så är man inte nån jävla gud alla vi är människor och álla gör vi fel den som inte gjort det på länge, Får nog upleva det snart. |
|
| Delerium*: Ditt uttalande var nog det dummaste jag hört på länge. Menar du på fullaste allvar att det inte finns hänsynsfulla duktiga förare i detta land, utan att alla måste krocka förr eller senare? Kan ju säga att jag känner flera stycken nu äldre herrar som aldrig varit med om en olycka i sitt liv. | |
|
Men snälla sluta spekulera. En m5 är krockad, big deal. Det är knappast den sista som kommer att krockas till skrot. Och handen på hjärtat, kan någon på forumet stå rakt upp och säga att han inte hade gasat extra om han fått prova en ny m5? Nu gjorde någon det och det slutade i en olycka. Killen är 18 bast, hur körde ni själva när ni var 18? Han har nog fått lära sig en läxa som må ha kostat väldigt mycket pengar. |
|
|
sallepwr: Handen på hjärtat, hade jag fått prova en M5 E60 hade jag nog gasat som fan - men INTE i en rondell mitt inne i en tätort. Jag vet precis hur jag körde när jag var 18, därför kan jag också säga med eftertryck att man INTE som 18-åring har den mognad eller erfarenhet som krävs för att köra en M-bil. Låt hoppas att klantarslet som krockade bilen håller sig borta från bilar tills han lärt sig lite förnuft och ansvar, och att ägaren är försiktigare med vem han lånar ut sin bil till i fortsättningen. Oavsett om det är en M5 eller en Yaris är det ren och skär idioti att bara sumpa bort en ny bil på det här viset. Delerium*: Vad babblar du om? Den ende som har nämnt Saab i den här tråden är du. Jag förstår knappt ditt inlägg, om du bemödar dig att använda korrekt svenska kommer du se att diskussionen går mycket bättre. |
|
|
Citat W2k: Handen på hjärtat, hade jag fått prova en M5 E60 hade jag nog gasat som fan - men INTE i en rondell mitt inne i en tätort. Jag vet precis hur jag körde när jag var 18, därför kan jag också säga med eftertryck att man INTE som 18-åring har den mognad eller erfarenhet som krävs för att köra en M-bil. Slutcitat Tack, någon som är realistisk iallafall. Om jag frågar såhär då:) Hade du, om du varit 18 nu, kört en m5 om du blivit erbjuden det:) Troligtvis hade du det;) |
|
| sallepwr: Givetvis hade jag tackat ja, ingen fråga om saken. Men då kommer vi till min andra poäng, nämligen att den som lånar ut en M5 till en 18-åring inte har särskilt gott omdöme! ;) Det är visserligen förarens ansvar vad som händer med bilen, men det är ägarens ansvar att avgöra vem som får köra den. | |
|
Håller med dig igen. man lånar inte ut en sån bil till en ung kille. Det kunde gått betydligt värre, och då menar jag inte på bilen utan för de som satt i den. |
|
| Det blir aldrig sådant här liv när någon krockar en 15 år gammal e34 M5 :) | |
|
Hade jag varit 18 år och blivit erbjuden att köra nya M5:an så visst hade jag gjort det. Precis som jag har blivit erbjuden att köra andra snabba modeller, men det gör jag på en tom motorväg för att se hur det går. Inte fasen åker jag in i stan och letar fram någon rondell eller något annat olämpligt ställe och kollar hur mycket man kan ställa på med den. Då ber man ju verkligen efter problem. Likaså idag, trots att jag känner min nuvarande bil hyffsat bra så kör jag mest på motorväg. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Så länge det inte finns någon lag som säger att hästkrafterna inte får överstiga en viss siffra förrän en viss ålder kan ingen säga något. Ungdomar kör som svin. Får de 507 hästar under huven kör de som ännu värre svin. Varken mer eller mindre. Det är lätt att klanta sig även med 150 hk, och hur många bilar har inte det?! /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
| Tycker att det är synd om en så fin bil!!!! bra att dom inte vart värre skadade faktiskt! men i mina ögon så ska inte 18åringar köra så motorstarka bilar!!!! MVH | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.