|
Sida 2 av 10
|
|
|---|---|
bmw jesus |
varför så bitter liste??? de e ju hans bil han gör väll vad han vill med den.... |
| Visst får man göra som man vill med sina egna saker, men det betyder inte att JAG anser att det är okej att göra som denne person har gjort, lika lite som jag anser att det är okej att köpa ett hus för en miljon och sen bränna ner det. | |
bmw jesus |
varför inte.... har man stålar är väll dom till för att brännas |
|
liste>>Är ägaren av bilen ung??Annars håller jag med ditt resonemang till fullo. mvh |
|
| Dutta - Ung eller inte är väl en definitionsfråga, men han är inte 18-20 år. | |
| Föraren var tydligen en 18-åring som tagit sitt körkort nu under våren och kraschen skedde i samband med ett race mot en Impreza. | |
|
Rätten att göra vad man vill med sina ägodelar är en sak - ingen har att göra med om killen misshandlar eller 'vanvördar' sin M5:a, även om jag inte själv förstår nöjet.... Däremot har man inte rätt att utsätta omgivningen för sådana risker som uppenbarligen skett i detta fall. Såvitt jag vet är det 50-begränsnig där olycka skedde, det är en allé, det finns gångbanor, övergångsställen och till och med spårvagnar. För att missa så grovt att man tar ett träd sidledes med en M5:a, krävs en hastighet och ett körsätt som är totalt oförsvarligt. Om det dessutom, som det antyds, är så att bilen var 'utlånad' är det två som har dåligt omdöme - både ägaren och föraren. Synd på bilen, skönt att ingen kom till allvarlig skada - hoppas alla inblandade lärt sig en läxa! /// Gunnar E. |
|
|
Citat Liste: Har hört en massa historier om ägaren och hans "påhitt" Vad du hört är stor skillnad på vad som hänt. Har aldrig hört talas om killen innan, men dömmer inte någon efter vad det står på forum på internet. Och med så mycket pengar i potten lär bolaget nog inte slanta upp pengar i första hand (med all rätt, om man kan bevisa att förarn kört på tok för fort) |
|
| Sallepwr - Litar rätt bra på mina källor. Allt styrks dessutom av flera av varandra oberoende vittnen. | |
|
Inte dåligt om man utan att bry sig lånar ut en ny M5 utan att bry sig. jag menar ganska få personer i sverige har så mycket pengar att man det inte spelar något roll en miljon hit eller dit. Det kännns ju på något sätt ganska väntat att något skall hända förr eller senare. Jag hoppas bara att ersättning från försäkringsbolaget uteblir, det är tråkigt att så många skötsamma bilägare skall behöva betala för ett litet gäng puckon. BMW CS #5139 |
|
|
sallepwr mfl.... Kan inte alls håll med om eran uppfattning i detta. Jag tycker att alla får göra vad de vill med SINA pengar. Om de vill kan de köpa en dyr bil och skorta den på nolltid. Jag bryr mig inte ett skit. Men jag tycker det är heljukt att köra något djävla formel1 lopp mitt i stan bland vanliga människor. Det var ju ingen dimma, ishalka eller regn, bara någon som är hysteriskt gaskåt. Dessutom vill inte jag vara med att betala, försäkringar ska täcka OLYCKOR inte vårslöshet. Dra till en bana ock skrota skiten om ni vill.... |
|
|
Länk "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
|
Hans M3 E46 hamnade väl i diket efter en rondell förra året "utlånad"? Men den lyckades säljas över nypris sen... Hahahaha.. "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
|
Det här är berättelsen så som jag har HÖRT den: Jag har en nära bekant som går i samma klass som kompisen till sonen till ägaren av M5:an. Ägaren är oxå ägare till en känd och etablerad firma här i norrköping. En slapp typ som är tät, och äger en hel del andra bilar. Han har bakåtslickat hår och mörka ray-ban, ålder ca 50-60 (?) Hans son, tror jag, tog nyligen tagit körkort och får låna bilar efter en frågning. Denne får då bilnycklarna med en 500-lapp påfäst med en gummisnodd, som "bensinpengar". Killen får även låta sina kompisar köra bilarna, om dessa tar det lugnt. Detta gäng unga killar är väl i 18-20 års åldern. Samma killar som fick stryk med M5:an mot 740:n ja, och dessa killar körde även gubbens 645ci tidigare. Detta är alltså vad jag HÖRT från min kompis, som alltså känner dessa killar, och får veta en hel del. Men egentligen vet jag ingenting, utan jag litar på min kompis. |
|
|
... och så undrar folk varför BMW-förare har dåligt rykte ... suck. Hoppas alla klarade sig utan skador, men hoppas också att försäkringsbolaget vägrar ersättning. Det brukar finnas en klausul som nekar ersättning om skada uppstått under tävlingsliknande former. Försäkringar ska täcka olyckor, inte idioter. |
|
|
jag var precis vid olycksplatsen o tittade. Det är precis i utgången från en rondel, och träden är väldigt nära vägen på platsen. Man ser tydliga däckmärken i asfalten och det är ingen tvekan om att föraren har tryck lite mycket på gasen ut ur rondeln, fått sladd och dundrat rakt in i linden. Trädet var ganska illa åtkommet, och det låg en hel del splitter runt platsen, och med tanke på att bilen var ordentligt skadad så gissar jag att hastigheten säket var närmare 70-80 km/h vilket är EXTREMT mycket för o vara på den platsen. Dom har stor tur om dom får någon ersättning, men med tanke på att det fanns vittnen till att det var kapplöpning så får de nog inget. Dessutom kan de komma att behöva betala för trädet oxå, vilket är i runda tal 100 år gammalt, och värt ganska mycket pengar. Linden kommer troligtvis dö inom ett par tre år, eftersom barken var så illa bortskalat. |
|
|
Hoppas det svider rejält för den där grabben... Detta borde rimligtvis ses som vårdslöshet i trafik (då det fanns vittnen till kappkörningen) och få rättsliga följder i form av böter, minst. Vad gäller körkortet så vore det bäst om han aldrig får tillbaka det, någonsin. De som kappkör på allmän väg inne i centrum, mitt bland folk och fä, bör nog hålla sig till att cykla... Bakom ratten har dom då inget att göra. //Chrille |
|
| "Lånar" man ut sin nya 1m-kronors M5 till en 18-åring för 500 spänn är man konstig... | |
|
Eller så bryr man sig inte om pengar för man har det i överflöd. Jag lånade inte ens ut min M5 3.8 till någon förutom min sambo, en M5 e60 skulle jag knappt våga använda själv även om jag ägde den=) |
|
|
Ligger rätt mycket i det "Jocce" skriver... Sjöberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.