AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
762

Leveranstid på Individual-utrustade bilar jmf med standard?

Undrar av nyfikenhet ungefär hur mycket längre leveranstid det är på en Individual-utrustad bil jämfört med en standard? För Individual-utrustningen monteras väl inte på löpande bandet i själva fabriken?

//Chrille
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Var monteras den annars? Vore det inte dumt att lossa grejer i onödan? Dom borde rimligtvis montera på bandet när grejerna finns där.
Som jag förstått det slutmonteras Individual-bilarna hos M/Individual-avdelningen. Det borde betyda att leveranstiden blir något längre om man t ex beställt speciallackering..?

//Chrille
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
bmw_chrille:

En individualbeställd bil blir tillverkad på löpande band. Frågade det när jag var i fabriken och fick då det svaret.

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Beror väl på vad för indivdualutrustning som ska monteras. Antar vid större jobb (fax i baksätet och hela taket inklätt med alcantara etc) så skickas den väl till Garching?!

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Varför inte ta in prylarna i fabriken och inte göra dubbelt jobb?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
STEPHAN:

Det är möjligt att det stämmer, men han som jag frågade sa inget om det.

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Njuren
tänk då alla svensksålda med individualblinkers,vilket helvete att skicka dem till M bara för det

BMW - i nöd och lust?
Gu
36
GustavS
M3 Limo -11
En individual-lack förlänger leveranstiden med ca fyra veckor.

MVH Gustav
mi
55
mindbash
328 Sedan -95
"Normala" individualbeställningar monteras mycket riktigt på löpande band. Dock på en egen linje.

Metoden skiljer alltså inte så mycket. Man skiljer bara normalproduktionen från individual med olika linjer.
Den som sade att "vanlig" individualutr. monteras på löpande band och mer hysteriska lösningar (TV bak, extrema interiörer osv) handbyggs har helt rätt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.