|
|
|
|---|---|
|
Undrar av nyfikenhet ungefär hur mycket längre leveranstid det är på en Individual-utrustad bil jämfört med en standard? För Individual-utrustningen monteras väl inte på löpande bandet i själva fabriken? //Chrille | |
| Var monteras den annars? Vore det inte dumt att lossa grejer i onödan? Dom borde rimligtvis montera på bandet när grejerna finns där. | |
|
Som jag förstått det slutmonteras Individual-bilarna hos M/Individual-avdelningen. Det borde betyda att leveranstiden blir något längre om man t ex beställt speciallackering..? //Chrille |
|
|
bmw_chrille: En individualbeställd bil blir tillverkad på löpande band. Frågade det när jag var i fabriken och fick då det svaret. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Beror väl på vad för indivdualutrustning som ska monteras. Antar vid större jobb (fax i baksätet och hela taket inklätt med alcantara etc) så skickas den väl till Garching?! M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
| Varför inte ta in prylarna i fabriken och inte göra dubbelt jobb? | |
|
STEPHAN: Det är möjligt att det stämmer, men han som jag frågade sa inget om det. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
Njuren |
tänk då alla svensksålda med individualblinkers,vilket helvete att skicka dem till M bara för det BMW - i nöd och lust? |
|
En individual-lack förlänger leveranstiden med ca fyra veckor. MVH Gustav |
|
|
"Normala" individualbeställningar monteras mycket riktigt på löpande band. Dock på en egen linje. Metoden skiljer alltså inte så mycket. Man skiljer bara normalproduktionen från individual med olika linjer. |
|
| Den som sade att "vanlig" individualutr. monteras på löpande band och mer hysteriska lösningar (TV bak, extrema interiörer osv) handbyggs har helt rätt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.