|
|
|
|---|---|
|
Har precis haft min 525i -01 inne för byte av både huv + baklucka p.g.a rost. Fick då som lånebil en 525ia som jag upplevde hade ett helt annorlunda ljud från motorn. Lät lite mer och kanske lite v8 likt. Upplever att min manuella har ett cleanare rak 6 ljud, inbillning ? / Christer | |
|
Hmm, automater låter ju alltid annorlunda utifrån i alla fall. Låter mustigare med automat tycker jag... Så nog finns det lite sanning i vad du "inbillar" dig. =) |
|
|
Jag tror att du inbillar dig, eller så är avgassystemen på de båda bilarna olika mycket slitna, helt enkelt. :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Tycker som trådskaparen att ljudet skiljer sig inne i kupen mellan automat/manuell.Tycker min kompis manuella e39 hör man mera sexcyl.motorljud än i min bil. mvh |
|
|
Lånebilen var en -02:a som bara gått 6000 mil, så jag tror inte avgassystemet var slitet. Även provkört en 530ia och där kan man verkligen snacka v8 ljud. För övrigt all heder till Theanders i Lund som fixade bilen, har bara positivt att säga om dem. / Christer |
|
|
Min bil var inne på rostkontroll idag verkar som de ska byta bägge bakdörrarna på min bil eftersom de är kraftig falsrost. Tråkigt värre! Mvh |
|
| Men grabbar,sköter ni inte om era bilar? så nya kärror men ändå rost!? :) | |
|
Haas>>Hehee,,hjälper inte om du sköter bilen när rosten kommer innefrån så snabbt.Bmw har snålat med rostskyddet på en dålig konstruktion. mvh |
|
|
Var glada att ni kör bmw och inte Mercedes! både c och e klassen rostar ju som faaaaaaaaaaaaaan!!! 96-01 på e klassen! 93-01 på c klassen! byter dörrar bagagelucka skärmar! om du har tur! annars så blästras dörrar bagagelucka och nya framskärmar! har du då en 96-98 så är bilen så gammal enligt mercedes så då får du stå hälften själv!!! blästring dörrar o bagagelucka o skärmar bak! byte skärmar fram! lack och 3 års garanti 25000:- Jag råder er att inte byta märke!!!!! (Mercedes är inte längre vad dom en gång var! En bil i världsklass! BMW ROULS.......... |
|
|
pelle525>> "Japan rouls" mvh |
|
|
Rules heter det väl:-) Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.