AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.970

Bagageluckan skakar inte, har jag dåligt ljud?

To
36
Tobbää
525 Tds-93
HeHe, egentligen onödig tråd men.
Börjar bli less på att folk som tror att dom kan nått, t.ex Mest bas= bäst ljud personer, börjar gnälla på billjud.
Några vanliga saker är:

-Fan va kasst ljud du har, man hör ju inte ut alls.

-Du har ju inge Booost i bilen, plåten skakar ju inte ens.

Såna saker har börja störa mig som f**!

Det är ju inte direkt nån fördel med att det hörs, snarare tvärt om, stöldrisk, irriterande, jobbigt för dom som INTE vill höra tex gamlingar på kvällarna osv..

Är de nån som känner igen sig?

hade!
Ras.mus
Det är nog ganska vanligt... Känner en vars bakre nummerplåt skorrar när han spelar bas i bilen.. istället för att lossa den och lägga t.ex. en o-ring emellan så det itne låter billigt tycker han väl det e coolt...

Själv tycker jag det låter billigt!! En bra installation BÖR enligt mig höras lite ut, och vara så pass väl dämpad i plåt osv att ingen plåt eller delar skorrar. Det blir ju bara missljud!! Det är högtalarna och ENDAST de som ska producera ljud om det ska vara bra.

Men det är väl som allt annat, de som köper system för o skryta vill ju att så många som möjligt hör/ser grejorna, det är inte för deras egen njutnings skull de har bra stereo!
Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000

Allt som hörs som plåtljud & andra vibrationer är INTE att föredra.. kolla dom riktiga dB bilarna.. man hör knappt att dom spelar & dom presterar över 175dB varför.. jo för att svängningar i plåt sänker dB´n... det ska vara stumt!

Det är rätt så löjligt att folk tror att om bilen skakar som faan då är ljudet högt & coolt.. då är det faan så mycket coolare att komma med en tyst bil som brister ut i ljuva bastoner när man kliver ur & öppnar dörren..

Jag har själv varit med om att sitta i bilen innan tävlingar & försökt att lyssna till mej det högsta ljudet!.. detta var på den tiden när man inte hade några instrument som gjorde det åt en.. & då var det så att ju mer det skakade ju högre trodde man att man spelade.. MEN det är helt fel.. så jag ser det som om en bil skakar som faaan för att han poppar lite ja då vet han inte vad han håller på med..

** Live Fast - Die Young **
Di
74
Divan
E36 Coupe -92
Jag håller med garantera jobbigt med andra saker som vibrerar och förstör ljudet har problemet själv med bakrutan

vibererar som fan gummilisten runt sitter löst kand et bero på det

//Divan
Mr M3
ju lite skakningar ju bättre man får tänka sig bilen som en resonans låda.och resonans vill man inte ha.vissa ljudbilar som man har vart med och byggt har vi ökat vikten på med ett par hundra kilon ibland pga av ljudämpande material.
Di
74
Divan
E36 Coupe -92
aja men jag har satsat gansak mycket på viktbesparing kan jag ju säga
Många bilar som skramlar. Det är ju oftast sedanbilar också, enda åtgärden i en sedanbil är ju att bygga bandpass så att man för allt tryck in i coupen, MEN har du tänkt att ha bilen en längre tid är det värt att lägga in ljudisolering. Men det finns mycket mer än bagageluckan som kan skramla. tex På volvo 740 är det katalysator plåten som skallrar. Men visst allt skrammel går att få bort, men orkar en vanlig svensson lägga pengar och svett i det? SVAR: NEJ
Visa användare
30
Kocke
525d E61 -08
Håller helt med er om att det ska vara tyst utifrån! Låter som ni säger bara billigt annars! DOCK har jag inte lyckats få bukt över min egen bagagelucka som skramlar när man har på basen.. Har lagt isolering bakom nummerplåten och massa inuti luckan.. men det skramlar ändå!! Det mesta kommer inifrån luckan har jag konstaterat..
Vet ni hur jag kan göra för att få bort oljudet?? Vet ni vad det kan vara som skramlar i luckan? =/

Tack!

//Kocke
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Ärligt talat så låter alla Logic7-E60 jag hört illa om plåten. Känns jävligt opremium.
Pr
64
Professor_Kalkyl
E36 320i -91
MB 230E (W124) -86
Groovey, har du inte hört talas om skidlucka ;)
Man bygger ju bara en ram mellan låda och ryggstöd, som ska sluta tätt mellan låda och plåt och på så vis kan man använda sig av vanliga slutna eller portade lådor och fortfarande få in "allt" tryck i kupen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.