AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
785

Hur gör man framspoilren lägre?

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Har ju Mpaket från fabriken men jag vill få ner framspoilern lite till mot marken!
Har ju läpp på den men om man kollar på sidokjolarna så är dom lägre än framspoilern med läppen.Länk
Finns den nån extra läpp man kan köpa till eller vad ska man göra? Ser det inte konstigt ut?

MvH Bmw 4-ever
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Min första reaktion när jag tittade på bilden blev: Sätt på mindre hjul !! Den ser ju ut som en Jeep.

Nu kan ju en bild vara väldigt missvisande, men det ser ut som bilen behöver sänkas 1 dm, och jag gissar på att dom där hjulen har betydligt större rullomkrets än orginal.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
jag tror att bilden ljuger lite för den är redan låg, kan tänka mig att bilden togs sittandes...Hjulen passar pefekt in i bilen, har samma omkrets som med 17"

MvH Bmw 4-ever
Hej!

En sån här kanske du vill ha?

Länk
Ni
221
Nick3
318i-91
Hej Peter. Det finns lite olika sätt antingen någon styling front kan tänka mej att dom bygger på mer mot marken än en vanlig front och sätter man då ytterligare en läpp på en styling front har du nog kommit så pass nära marken att det borde räcka för att få krypköra och parera ;) Går själv i funderingar på att sätta en extra läpp på min orginal-front... men bilen är redan så mycket sänkt att den där läppen skulle nog ryka första svängen.
MVH/Nick3

Bmw für alle
Och snälla ha ögonlock som är länge som täcker blinkersen oxå, finns inget fulare än "halv" ögonlock.
Tr
175
Tracker
BMW 528ia Touring
BMW M3 E30 -87
Har faktiskt samma tankar och det jag har hittat som kan bli ganska bra är detta Länk del nr 3
På min kombi har jag en sänkningssats som sänker 30/30 i ställe för m-paketets 30/15 det finns bilder på min sida.
Vilka däck kör du med, jag tycker mina Falken har ett högt ljud i vissa farter så funderar på att byta snart.
Mvh Fredde

BMWCS Nord #4699 Umeå
Länk
Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Bmxbjörn: det hade varit fint med sådana!
Fredde:snygga fälgar! He he! Dom är riktigt snygga softline fälgarna på 3-serien.
Dom bilderna du har är det med sänkningsatsen 30/30?
M-paketet är det 30 fram och 15 bak?
Jag tycker att den ser likamycket sänkt som min om du kollar här: Länk
Då kanske jag har då 30/30!
Jag kör på uniroyal rain och något annat märke då jag inte känner till!
Ska kolla upp vad det 2 andra heter.
Du har rätt Falken har högt ljud och kan tänka mig att dom inte håller så länge.
Ska köpa 2 nya till hösten och sedan köpa 2 nya till våren så behöver man inte ta hela smällen på en gång.
Hade hankook på min 530 på 18" hjul och dom var faktiskt helt ok, kanske ska jag testa dom igen.

MvH Bmw 4-ever
Tr
175
Tracker
BMW 528ia Touring
BMW M3 E30 -87
Jag uppgraderade väghållningen i våras så alla bilder med 18" är tagna efter det, kan rekomendera Eibach Pro-kit väghållnings sats och gula koni. det blev en helt annan väghållning. Har just monterat den lillia läppen och kommer att sätta på dom två små vingarna när nästa lön kommer... lön kommer för sällan...
Åker på till Mo i Rana till helgn för att svänga lite på ACR och om du skall på Gälve träffen den 18 juni så kommer vi att träffas.
Ang däcken så räknar jag med att en omgång håller en sommar. inte roligt att betala men roligt att köra.
//Fredde

BMWCS Nord #4699 Umeå
Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.