AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
663

Vart sätta lambdasonder på M3avgas

Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Fått mina M3-grenrör nu som ska på min 328a.
Blev dock lite förbryllad när det inte fanns muttrar till lambdasonderna. Vad jag sett av sprängskisser på realoem så har jag nu två sonder som sitter precis uppe i grenröret mot toppen till.
Antar att jag får svetsa dit ett par muttrar i M3grenröret, men frågan är vart. Får väl nästan bli nere där alla tre rör går ihop till ett va?
Sen en fråga om packningen mot toppen. Kan jag använda den som är till 328a eller måste jag ha till m3? M3ans är typ 3 gånger dyrare då det åtgår 6 stycken. 328an har ju två större packningar som tar tre hål i sänder om man säger...
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Lamdasonden sitter ju på m3ans på katter, presis före kat. 2st är inte så konstigt då de är 2 st rör samt 2st majar på!! De andra vet jag inte...
du kan ju inte ha lamndan i grenröret?
eller? låter ruskigt konstigt iaf...

www.535twinturbo.com
Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Det är ju där de sitter original iallafall. Precis efter alla tre rör gått ihop till ett. Blir väl o köpa sig ett par muttrar o svetsa dit på m3röret o prova. Ska nämligen inte ha resterande delar av M3systemet utan ska skarva ihop grenröret med original från 328an... Hur nu det ska gå till, för det är inget som stämmer. Men men...
varför ska du ha M3 grenrören igentligen?

www.535twinturbo.com
Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Tjäna nån hk kanske med lite tur. Det är ju aningens annorlunda utformat än det som sitter original. Om du tänkt o gnälla om att det ju inte ger nåt utan resten av systemet så kan du likagärna hålla tyst. Har väldigt svårt att tänka mig att den stora delen av effektvinsten faktiskt ligger i själva avgassystemet än i extraktorgrenröret...
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
sätt sonderna efter kollektorerna.. alltså när de 3 rören gått ihop till 1 så ska de inte vara några problem.

going 2 fast.. expect nothing less..
www.fearthis.se
ne jag ville bara veta, du vet vissa vill bara veta saker för att lära sig...

www.535twinturbo.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.