|
|
|
|---|---|
| Hej, en som jag känner på Ferrita har sagt att han kan bygga ett avgassystem åt mig. Men nu är det så att jag inte vet så mycket om sånt och undrar vad jag ska välja? Hur stort och så. Far säger att 2x2.5" borde duga bra. Det är alltså från katten och bakåt. Vad tycker/tror ni? | |
Peter |
hehe.. jag bad dom slita bort katten.. så från extraktorgrenrör och bakåt sitter det nu ett enda grovt 3 tums rör.. det fungerar fint de med!... (ferrita då) mvh P ____________________________ www.strippen.ws - e30.dot.nu |
|
Tja Peter!!! Tog dom bort katten hos ferrita? Till mig sa dom...Vi sätter ALLTID dit katten om bilen har haft en tidigare!!! Det kostar 8000kr om Trafikpolisen tar dig..sa dom!! Vet inte varför dom sa så!! Låter det mycket med 3" på din BMW? bengan |
|
|
Peter!! Jag ser att duhar skaffat dig en M3,var det på den som du satte till 3" ferrita system? Man behöver inte katt på en 87a!!! Bra val av bil där!!! bengan 2,7L M20 |
|
Peter |
Tjoho! ferrita't sitter på 325:an... och jag kan säga att den låter gött vid när man pressar den lite.. Ferrita folket sa ingenting om att jag struntade i att bygga nytt system med kat.. som sagt hade ju att nytt etraktor rör då som dom bygge ifrån, först med 2x2,5tum som gick ihop till ett 3tum fortsatt bakåt... o sen två stora utblås... M3:an kör jag med originalsystem på än så länge ;) mvh PETER ____________________________ www.strippen.ws - e30.dot.nu |
|
Kostade? Är oxå sugen på Feritta,men priset drar iväg nu när jag bygger motorn!!! bengan 2,7L M20 |
|
|
Har du köpt kam än,Peter? En 284 graders DR-SHRICK kam kostar 3300kr inkl. frakt av Rolle!!! bengan 2,7L M20 |
|
|
Tjena! En 89a måste ha fungerande katalysator. På 88 or behöver den inte fungera, men jag har för mig att den måste sitta på plats. På 87 or kan man ta bort den helt. Mr C |
|
Peter |
nej jag har ju inte köpt nån ännu.. hmm vem är rolle som säljer kamaxlar då?? verkar ju som ett "nice price" :) Feritta system gav jag 3995kr för.. det var nog lite specialpris tror ja.. ;) mvh PETER <SPAN STYLE="position:relative; width:250; height:20; filter:glow(Color=#00A0A0,Strength=2)"> <a href="Länk ____________________________ www.strippen.ws - e30.dot.nu </SPAN> |
Peter |
oops..! ska nog snygga till min signatur lite.. hhehe |
| Peter: 3995kr är normalpris från katten och bakåt. iaf enligt deras prislista. (till en e30 alltså) | |
Peter |
precis... men nu var det ju ett specialsystem från grenrör och bakåt (dvs två ljuddämpare etc..) jag tyckte de va bra pris! :-) |
| Jasså ofan =) Har du kontakter där eller? | |
Peter |
näe.. fick att bra pris bara.... :-) det kanske var ett misstag från deras sida... men ja klagade ju inte! mvh Peter |
|
Peter: Rolle är en kille hämtar hem bildelar.. Han har allt till VW,tar även hem till BMW. Hans nummer är 070-5741120. Svarar han inte så lämna dit namn o telenummer och vad saken gäller på mobilsvaret,han ringer alltid upp!!! Jag har köpt massor av saker genom honom,en mycket bra kille. bengan 2,7L M20 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.