AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.201

Lite frågor om Z3 M Roadster!?

mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Har en M3 cab nu men funderar på att köpa en Z3m cab!

men hur mycket drar z3 m ? den lär ju dra mindre en m3an eftersom den är lättare eller?

Är den dyrare eller billigare i försäkring en m3an?

/ Mange
Visa användare
85
Jontesjögren
330 d M-paket 19"
M3 Cab-02 19"
Beror helt på din körstil....
Landsväg ca. 1,00 l/mil och blandat i stan ca 1,25 l/mil för mig.

/JS
Min M3 Coupe drar drygt litern (1,2 kanske)/ mil vid "blandad körning". Fast det är ju naturligtvis inga problem att sluka avsevärt mycket mer soppa än så, beror väldigt mycket på körstil.

Försäkring kostar ca 8'/år. Nu är väl säkert en cab dyrare att försäkra (den är ju något lättare att göra inbrott i), men om jag har förstått rätt är den fortfarande mycket billigare än en M3a

/ Fredrik
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
aha ok min m3 cab kostar med full bonus å grejer ca 10 500:- per år! skulle den stå på mig skulle den kosta 29 000:- per år!
Soppan ligger på ca 1,3 liter milen men sjukt mycket mer när man gasar! men går ju å köra under litern precis å inte omöjligt men svårt=(

Det ja är nyfiken är om Z3m är dyrare å äga en m3an???
soppan lär ju va typ den samma men annars dÅ?
Inte köper man en M för att köra bensinsnålt. =)

Fredrik M
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Fredrik M! Givetvis Inte =) men det var inte fårgan nu!
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Siffror som 0,79l landsväg som papprena säger måste väl mer elle mindre va en omöjlighet... (?) har aldrig lyckat i alla fall....

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
1,1 blandad körning (Års snitt)
landsvägs körning 90-110 km/h 0.95l jag har under mina 5 år som MZ3 ägare aldrig lyckats åka under 0,95 l milen :) (Undrar vad det beror på ;) det går inte att köra normalt med en sådan bil }8)=)
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Samma här ca 1.1 eller strax under vid blandad körning.
Körde ned till västervik i helgen, då drog den knappt litern, då var det mjukkörning hela vägen.

När det gäller service är ju bilen baserad på E36 chassiet så då vet du ju själv vad delarna kostar...

/PG
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.