|
|
|
|---|---|
|
(Hoppas rubriken godkänns) Jo, det verkar som att jag måste byta en "sak" på motorn och jag vill veta vad den heter och hur mycket det kommer att kosta mig. Vad jag har förstått så måste jag göra det hos ngn BMW service.. För att byta tändstift på bilen så måste jag först ta bort som en liten dosa som har en "svart slang" så att säga. Min motor har sex såna, ovanför varje tändstift då. Den här lilla dosan med slangen är elektriskt och måste tydligen kopplas in till ngn dator. Vad jag förstått så är det den första "dosan med slang" som måste bytas och att detta gör nu att motorn (och bilen) brummar lite. När jag står stil med bilen o motorn är på ca 700-800 varv, så brummar hela bilen lite och när man kör så låter det lite "tock tock tock".. väldigt väldigt lite dock, men det låter lite... så min fråga är, vad heter den delen och vad kan det kosta? Jag var hos en bilmekaniker och han hade beställt den delen och han gjorde allt, bytte den o allt, men det blev inte ngn ändring då han sade att han behövde "datorn" som BMW har för att mata den dosan med info eller ngt. Jag är som sagt riktigt nollad när det gäller bilar men jag lär mig ju mer tiden går.. Så jag är väldigt tacksam för all hjälp/åsikter/tips o råd jag kan få.. Mvh maximilian | |
| Kan det vara tändspolarna du menar? Men vad man ska med datorn till för att byta dem övergår då mitt förstånd. | |
|
tändhatt menar du nog |
|
| Maximilian,var i sthlm bor du? | |
|
grizzly.. tändspolarna låter bekant. Alltså man behöver ingen dator för att byta ut dem, men är det inte så att man måste "mata" in viss information till dem? Det var iaf så jag förstod det när jag var hos den en bilmekaniker.. Trucken.. I järfälla, jakobsberg för att vara mer exakt.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.