|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har upptäckt läckage från nivåregleringen på 525:an, nånstans baktill kissar den ut olja i små oaptitliga portioner. Har därför lite funderingar. Finns det något vanligt som brukar ge med sig först, isf vad? Hjälper omegas mirakelmedel (917?) mot åkommor likt denna? Nån som testat. Vad åtgår om man vill konvertera till vanliga dämpare? Dämapre och fjäder förstås, men nåt mer? Hur pluggar man isf nivåregleringen? När jag sökt säger vissa att man måste byta servopump, andra inte. Vilket är rätt? Hoppas någon eller n ågra med erfarenheter av denna niveureglierung kan knappa in lite tips och trix till mig! Tack på förhand. | |
|
Testa med Omega om det hjälper så blir det ju billigast så. Jag har själv plockat bort min nivåreg. dämpare bak och ersatt med Bilstein. Du behöver inte byta servopumpen. Det ska finnas färdiga pluggsatser men jag hittade ingen sådan när jag jag bytte utan röret från klockan kapades och löddes ihop. Att tänka på är att plocka bort armen som går från kräng. hämmaren till givaren och vrida den till "noll" läge. lycka till. |
|
|
Länk Här finns beskrivning av vad som skall fixas. Nivåreglering och servostyrning går på samma system. Micke Olsson har testat Omega har jag för mig, var väl lite av konstgjord andning? Jag har precis pluggat mitt system hos en firma i södra sverige. Bytte till Beilstein gasdämpare. Orsaken att jag pluggade/bytte dämparna var att en bak läckte samt att framdämparna ändå behövde bytas. Tyckte inte att det var så kul att pynta +5000 bara för en av dämparna bak så jag valde pluggning. Kan säga att det blev makalöst dyrt ändå. 10 timmars arbetstid... Vet i o f s inte hur mycket tid som orsakades av pluggningen och hur mycket tid som ett normalt byte runt om tar. Efter bytet så har jag fått ett gnisslande ljud i bakvagnen - frigolitljud - som jag inte önskar min värsta fiende. Skall ta upp detta med firman. Det var lite annat de bommade med.. Mitt råd är att fundera efter innan du pluggar, jag hade nog inte pluggat idag med facit i hand |
|
|
Jag har skrivit mycket om detta tidigare, prova sökfunktionen. Samma system sitter även på E32. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Hur mycket olja är det/ska det vara i systemet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.