AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
916

Soppaförbrukningsmätare E30 -87

Hejsan!
har en BMW 325 ix -87, som soppaförbrukningsmäaten knasar sig lite på!

tänkta lite tips omfelsökning, hur styrs den? vacuum eller elektriskt?

vanligt fel?

alla tips är bra tips!

//Emil
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Den styrs från insprutningselektroniken.

Du får beskriva bättre vad som inte fungerar, annars är det svårt att hjälpa till.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ja självklart=)

ibland hakar den upp sig, men nu går den bara upp till max fast man ligger och puttrar i 100 på femman.(där den annars ska ligga under litern iaf)

är juh lite trist att ha en sak som inte funkar bra på en bil som i övrigt är i kanonskick=)

//Emil
Har samma problem med min, fast på både 4an och 5an. Vore också mycket tacksam för svar om felsökning. Ska prova byta SI-batterierna dock.

Bilen:

Länk
ta
19
taximaan
318iS -93
På min var felet en kombination av SI-batterierna och vacuumläckage på motorn. Efter detta blev åtgärdat fungerade mätaren normalt igen.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Byte av SI batterier hjälpte inte på min, allt annat började fungera men inte förbrukningsmätaren.

Min funkar ca 25% av tiden, oftast hoppar den igång om man växlar ner och varvar ur, funkar sen helt normalt 5-10 min. Ibland står den still på 0, men oftast är den längt upp utan för synfältet.
min går upp i max hela tiden, sen när man släpper gasen går den i botten som den ska.(motorbromsar då självklart.)
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
zwofurti: Så gick min när jag glömt sätta i hastighetsmätarsladden på bakaxelklumpen, då gick givetvis inte heller hastighetsmätaren.
hastighetsmäatern funkar kanon ;)

däremot är det en lös kabel hängandes framme vid givaren till triggerhjulet, hittar bannemig ingenstans att trycka in den, en enkel kabel med en rund stickhylsa bara! en hona i det fallet!

nån som har tips om vart den ska? har sökt som en dåre, antar att det inte ska ligga lösa kablar =)
är detvacuumstyrt på äldre bmw:s med l-jettronic?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.