|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! har en BMW 325 ix -87, som soppaförbrukningsmäaten knasar sig lite på! tänkta lite tips omfelsökning, hur styrs den? vacuum eller elektriskt? vanligt fel? alla tips är bra tips! //Emil | |
|
Den styrs från insprutningselektroniken. Du får beskriva bättre vad som inte fungerar, annars är det svårt att hjälpa till. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ja självklart=) ibland hakar den upp sig, men nu går den bara upp till max fast man ligger och puttrar i 100 på femman.(där den annars ska ligga under litern iaf) är juh lite trist att ha en sak som inte funkar bra på en bil som i övrigt är i kanonskick=) //Emil |
|
|
Har samma problem med min, fast på både 4an och 5an. Vore också mycket tacksam för svar om felsökning. Ska prova byta SI-batterierna dock. Bilen: Länk |
|
| På min var felet en kombination av SI-batterierna och vacuumläckage på motorn. Efter detta blev åtgärdat fungerade mätaren normalt igen. | |
|
Byte av SI batterier hjälpte inte på min, allt annat började fungera men inte förbrukningsmätaren. Min funkar ca 25% av tiden, oftast hoppar den igång om man växlar ner och varvar ur, funkar sen helt normalt 5-10 min. Ibland står den still på 0, men oftast är den längt upp utan för synfältet. |
|
| min går upp i max hela tiden, sen när man släpper gasen går den i botten som den ska.(motorbromsar då självklart.) | |
| zwofurti: Så gick min när jag glömt sätta i hastighetsmätarsladden på bakaxelklumpen, då gick givetvis inte heller hastighetsmätaren. | |
|
hastighetsmäatern funkar kanon ;) däremot är det en lös kabel hängandes framme vid givaren till triggerhjulet, hittar bannemig ingenstans att trycka in den, en enkel kabel med en rund stickhylsa bara! en hona i det fallet! nån som har tips om vart den ska? har sökt som en dåre, antar att det inte ska ligga lösa kablar =) |
|
| är detvacuumstyrt på äldre bmw:s med l-jettronic? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.