AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
750

Koppla in slutsteg?

Visa användare
214
oset_olholm
525 IA -95
Hejsan har nu äntligen fått loss baksätet de där "säteslåsen" var lite tröga bara...min fundering blir då följande...är de ok för bilen elsystem att bara koppla på en grov + kabel för ett slutsteg och dra bak i skuffen? i så fall så är de ju rätt enkelt, nästa fråga blir då tycker ni att de skulle låta bra med en jbl gti bas 15" ganska gammal är den men spelar bra, och sen ett dls classic 3 kanaligt steg och då bara använda "baskanalen på 170w rms" ??

Tacksam för alla tips och ideer
Visa användare
214
oset_olholm
525 IA -95
Kan inte någon bara skriva idiot i alla fall skulle kännas bättre än inget....
Låter bra alltihopa, men glöm inte bort att säkra +kabeln högst 15 cm från batteriet och 15" kan vara lite svårplacerad men är den gratis så.... jag hade en CerwinVega 10" i min E34 sedan och det rockde fett nog...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
du lär nog inte få mycket kvar av bagaget då gamla gti basarna behövde massa volym men bryr du dej inte om det så lär det nog låta schysst och så kan du byta ut steget mot ett större och du kan spela så trumhinnorna flyger ut genom framrutan.

Visa användare
214
oset_olholm
525 IA -95
Jo håller väl med dig där angående lådans storlek tror den är på typ 130 L men men den är från min gamla bil och tillföljd av detta kostar den ju inget så de är en början!
Robsarve
Se till att basen är inspelad först. En 1500 GTi behöver minst 500 W i några timmar för att brännas in. Sen låter den som den skall även med ett mindre steg. Låter bra i en 90 liter låda.

tycker Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.