|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, En katt kände att den ville springa igenom min front, och in i AC kondensorn, Vilket kraftigt demolerade den och gjorde att all kylmedia läckte ut. Nu har jag under ett par veckors tid försökt hitta en begagnad kondensor, eftersom det känns som en tråkig utgift. Men klart, hittar jag ingen, får jag naturligtvis köpa en ny! För AC:n bara skall fungera! Men är det nån som vet nått bra ställa och leta? Skroten? Dom flesta bilarna där har ju tyvärr frontat. Sen vet jag inte vilka modeller som delar kondensor, har alla E36 samma? Är det nån annan serie som har samma? E34? Tacksam för alla svar! Det börjar bli varmt ute nu! " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk | |
| Hur F.N fick du in en katt i kondensorn? Sögs den in genom ena njuren? ;) | |
parolof |
har du sökt på Länk och Länk ?? |
|
Japp, har letat på båda dom ställena, men det verkar tunt. Fick två svar från FBT, min lokala skrot som sa att dom kunnde fixa en ny för 2250:-, och en annan som kunde skicka begagnad för 1500:- plus 200 kr i frakt. Men tror ni verkligen det är så illa att det är helt omöjligt o hitta en begagnad för runt en tusenlapp? PowerMac: När ja låg i 70 springer katten ut 1 m framför mig, var täckt av en annan bil innan, har varken tid eller möjlighet att väja då det är tät trafik, Katten träffar mitt i hålet på M3 fronten, slår in nätet, ett dimmljus flyger, skylten splittras, slår sönder kondensorn, och skapar sprickor i lacken på fronten. Och som grädde på moset, efter jag ställt mig vid vägkanten för att kontrollera skadorna så stänger jag inte dörren riktigt ( är lite skärrad av sitvationen ) och då kommer det en polsk lastbil i en jävla 90 förbi o skapar ett sånt vindrag att därren flyger upp o slår av dörrstopet. =( " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk |
|
| Jag köpte helt ny kondensor via ebay från en firma i tyskland,1300kr inkl frakt och moms till mig,ingen idé å köpa beg då.... | |
|
Handlarn. vad heter firman ?? BMW Z3M-POWER FOR EVER |
|
| Sök efter kondensor på Ebay bara, brukar finnas både nytt och begagnat där. | |
|
bara dumt att köpa en begagnad som kanske redan är frätt av salt osv.. det kostar ju en del att fylla upp systemet sen med ju.. Bättre att köpa en ny direkt! Diesel-räsern /Rickard |
|
| Håller med. Vissa saker ska man köpa nytt. AC-delar är inte helt lyckat att köpa beggat. | |
|
Jobbar som bilmekaniker så gasen och jobbet är gratis.. men skiljer det bara lite i priset så köper jag naturligtvis en ny.. ;-) BMW Z3M-POWER FOR EVER |
|
|
som någon nämnde ovan så ligger en ny runt 2250:- och en begagnad från skroten på 1500:- plus 200:- i frakt.. det skiljer inte många hundringar där. Sen har vi ju detta med miljön oxå. Känns inte så kul att "släppa ut" massa gas för att spara nån hundring.. Dessutom så kanske man slipper tänka och undra om AC:n funkar till nästa sommar.. Köp ny. Diesel-räsern /Rickard |
|
| 1495:- för en ny kondensor till E36 är väl inte fel?! Länk | |
| Men min bil är lite mer udda.. undrar just om det går att få fram orginalnummer så man vet att det blir rätt del (kanske ) om man har tur passar en vanlig E36 kondensor på min E36 Z3 M-roadster | |
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.