AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.614

Förslag på montering av Ipod i E39

Fr
82
Frols
X1 2.0d xdrive 2014
Jag har med intresse följt diskussionen kring iPod och ice-link, men nu till själva monteringen av iPoden, jag har en telefon i mittkonsolen så det alternativet finns inte. Är det någon som har andra bra förslag på montering, gärna med bilder på er montering. Närmast tillhands är nog en montering i handsfacket men det kanske finns andra smarta lösniningar!

//Frols
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
På min bil har jag ett fack på vänster sida om ratten, på undersidan av instrumentpanelen, där funderar jag att slänga in min padda.
Fr
82
Frols
X1 2.0d xdrive 2014
Jag har också funderat på det facket men solglasögonen passar perfekt där...

//Frols
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
De får trängas..
Sitter i precis samma sits som er. Funderade först på handskfacket, fast facket på vänster sida verkar ännu bättre. Men jag vet inte hur det skall gå till rent praktiskt. Vill inte skruva loss halva inredningen bara för detta. Följer det med någon vettig monteringsanvisning eller får man höfta allting själv?
852
Sörpan
325xi -02
Med BMW:s egna ipod-kabel ska man väl dra den till handskfacket?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Fr
82
Frols
X1 2.0d xdrive 2014
Jag fick hem IceLink grejorna i helgen och började kika på avr man skulle installera allt.. På en E39 så finns det två alternativ om man vill ha dold montering och somjag en telefon i armstödet.
1. Facket till vänster om ratten. utrymme finns och det var otroligt enkelt att få loss "insatsen". Installationen borde gå ganska så smidigt. Minus för ett perfekt fack för solglasögon som fösvinner. Möjligen kan man montera Ipoden på sidan av facket så man fortfarande kan nyttja större delen av ytan.
2. Handsfacket, BMWs föreslagna placering. Jag vet inte hur mycket håltagning som behövs men på minussidan är det redan lilla handsfacket blir ännu mindre..
3. Bakom jalussiet i mittkonsolen, Ipod får inte rikktigt plats utan det blir till att såga upp ett hål.. Kan bli bra men kräver säkert mycket jobb.

Kommentarer/förslag mottages varmt innan det blir dags att slita ned inredingen!

//Frols
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Eftersom ni inte behöver se iPoden under användning kan ni gömma den var som helst egentligen. Bara ni kan komma åt att ta bort den för uppdatering av mjukvara eller musik.

Frols: Hade jag varit din mattelärare hade jag funderat över mitt yrkesval :D (...två alternativ...1...2..3..) (sorry, kunde inte låta bli)

Jag har alltid sagt att det finns tre sorters människor: de som kan räkna och de som inte kan.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Fr
82
Frols
X1 2.0d xdrive 2014
Oki, straffspark på den, jag hde nog bara tänkt två alterntiv men kom ett tredje och insåg inte mitt fasansfulla misstag :-)

Satt precis och kikade på alt.1 dvs facket till vänster om ratten.
det borde gå ganska bra att montera ipoden i "taket", hållaren som följer med IceLinken är "tight" så det blir inte mycket till spelrum även om man håller den upp och ner. Måste nästan testa ikväll.

//Frols
Dh
262
Dhjinn
740iA E38
Hur pass långa är kablarna??? Går det inte att montera den i skuffen bak??

//Thomas

Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar.
Fr
82
Frols
X1 2.0d xdrive 2014
Dhjinn:
Kablarna som följer med är inte så långa, från IceLink interfacet och till själva dockan är kabel ca 1 m skulle jag tro.
Dension har en version för montering i skuffen men jag tror det gäller om man Cd-växlar anslutning i skuffen.
Kontakten till själva IceLinken är av typen muskontakt alá PS/2 så kanske en vanlig förlängningssladd till datorn funkar?

Jag testade att montera i iPoden i facket till vänster om ratten i min E39 och det belv riktigt bra. Sätter man hållaren på sidan så ryms även solglasögonen..

//Frols
Dh
262
Dhjinn
740iA E38
Ok tack!

//Thomas

Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar.
To
40
Tonyman
540i-97 6-petad M-sport utrustad
Det här tyckte jag blev överlägst bäst i min när jag monterade ipod i vintras, bra pris och äkta skinn.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.