AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.095

Vilken färg är det här?

mp
99
mp3bjorn_
Brokatröd 525i -91
Hittade en snygg färg på en E34 525 som jag aldrig sett förut. Någon som vet vad den heter?
Länk
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

I mina ögon så ser det ut som Daytonaviolett metallic.
Rätta mig om jag har fel!

/H
Har personligen aldrig varit förtjust i Daytonaviolett metallic. Många M5:or brukar vara lackerade i den färgen...

// Jögge Länk

Fanns Daytonaviolett metallic på "icke M-bilar" ?

Kärran Länk
li
1.959
liste
535i -89
Tycker det ser ut som vanlig Brokatröd...?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Skulle också gissa på daytona
mp
99
mp3bjorn_
Brokatröd 525i -91
Jag är lite halvspekulant på den, han visste att det inte var daytona åtminståne..
Defintivt brokatröd

//Chrille
bustorp
Kan han inte leta upp färgnumret?

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Daytonaviolett fanns på icke M-bilar, standardfärg på 1995/96 års M-Paketade 5 serie till exempel, annars gick den att få som Individual, dock är denna 525:a inte Daytonaviolett, utan Brokatröd som flera innan mig redan sett, en Daytonaviolett E34:a.. Länk

Mvh Stephan

mp
99
mp3bjorn_
Brokatröd 525i -91
Han som säljer bilen befinner sig i spanien så blir lite svårt att kolla numret. Men tack för alla svar!
Jag blandade ihop Daytona violett med Techoviolett. Technoviolettmetallic tror jag enbart är för M-bilar. Har jag rätt, någon?

Kärran Länk
Birger; Daytonaviolett är vanligare en Technoviolett på M-bilar, till exempel, var Daytonaviolett den populäraste färgen på M5 Touring, så det är Daytona du tänker på.

Technoviolett är däremot vanligaste på mer snälla BMW, sök på violettmet, hos www.bmw.de, gebrauchtwagen, även om färgen fanns till M3 E36, och gör sig mycket bra på den.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.