AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
4.195

Ac problem

Sida 2 av 2
St
184
Stefan735I
525 IAT -03
118i -13
Oki, ska göra det ;)

Stefan
ArProPro-medlem
83
Armand
530xD Touring -17
Lyfter denna gamla tråd.

Jag läste denna tråd då det verkar som om min AC fläkt alt. tryckvakt gjort sitt och ACn startar inte, och innan jag börjar riva ner fronten på bilen skulle jag vilja göra ett funktionstest med ett batteri kopplat till AC-fläkten som beskrivs tidigare i denna tråd. Var sitter kontakten till AC-fläkten, jag lyckas inte hitta den. Måste jag plocka bort något för att komma åt denna kontakt?

Tryckgivaren har jag hittat men vad jag förstår kan jag inte testa denna själv?

Hade lite dålig kyla i slutet av förra sommaren. Vid kontroll på kylfirma så saknades lite kylmedia som då fylldes på och jag fick full effekt på AC n igen.

Dh
262
Dhjinn
740iA E38
Den sitter uppe på vänster sida om fläkten om du står framför bilen. En svart kopplin som är ca 6 x 4 cm. Vissa modeller har tre poler som har tagits upp här, medans andra har 4 och som är jag osäker på vilken som är plus o minus.

//Thomas

Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar.
Visa användare
39
degenman
750ia -88 Luxorbeigemetallic
Hejsan, vet att denhär tråden börjar bli gammal nu:) men jag har fått samma problem på min 750 -88, enda skildnaden är att ac fungerar utmärkt, bara fläkten som inte går igång....jag har prövat att tvångsmata den med 12v direkt i kontakten och då snurar den...vad kan det vara för fel?
//Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.