AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
966

hur snabb måste man va

jag har hittat en bil som jag vill ha i tyskaland tänkte fråga er som har importerat. Hur snabb måste man va jag har kontaktat försäljaren via mail och frågat om bilen finns kvar väntar på svar .
när han väll kontaktar mig har jag tänkt ringa men det kan ju liksom ta ett par dagar att få ihopp flyg och transport brukar säljaren ha översende med sånt eller säjer han bilen om någon annan hinner före ?
Såvida du inte erlagt handpennig så säljer han bilen till första bästa som kommer och slantar. Bättre är att du hittar ett par-tio objekt som verkar intressanta, inom en någotsånär snäv radie. Åk inte ned med bara EN bil som verkar intressant, då är risken stor att du
1. Blir besviken och åker hem tomhänt
2. Köper något halvsunkigt bara för att undvika scenariot ovan :)

Lycka till!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Timpa: för det första: glöm mail. Det tar bara en massa tid och är inte ett bra sätt o verka seriöst på heller. Ring istället så får du raka besked på en gång och visar samtidigt ditt genuina intresse för säljarens bil. Är bilen ok, reservera bilen tills den dagen du kan hämta den, boka flyg ganska omgående eftersom säljaren antagligen inte kan hålla bilen hur länge som helst.

Kalle Hansen: Att leta upp så många som tio objekt kan ibland vara svårt när man är ute efter en speciell bil.

Själv brukar jag bara ha ETT alternativ på eventuellt köp och åka ner på "chans". Men då har jag också kolla upp bilen SUPERNOGA och vet i stort sett allt om den innan jag satt mig på flyget. Har aldrig behövt åka hem tomhämt eller med en halvsunkig bil.

Lycka till, mvh.
mm fan jag har låst mig vid en hittar ingen mer som jag tycker är lika fin i den delen av tyskland får väll åka på vinst eller förlust
Hej!

Ja, ringa är lämpligt. Jag har kunnat boka bilar upp till 2 v utan att ha behövt betala handpenning. Har skickat fax. Detta har gjorts på porsche zentrum såväl som hos privatförsäljare.

Har också bara åkt på 1 ex, och bara kommit hem med mkt fina bilar!

Lycka till!

mvh

ps. har du fler frågor kan de besvarar på min e-mail! .ds
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.